Ga naar inhoud

retail of OEM


anoniem

Aanbevolen berichten

Een handelaar vertelde mij via een mailtje dat een OEM versie wanneer deze geinstalleerd is is gebonden aan het moederbord, dat geloof ik wel maar hij vertelde ook dat een retail versie dat nadeel niet heeft, dus daar begrijp ik uit dat een eenmaal geinstalleerde versie van Windows na aanschaf van een nieuw moederbord weer opnieuw geinstalleerd kan worden met de zelfde licentie? dat lijkt mij niet helemaal juist maar misschien weten jullie hier meer over. Groetjes Rob
Link naar reactie
  • 2 weken later...
@Abraham54 wat jij beweerd is nonsens. ik heb met diverse PC waarop een OEM versie is geïnstalleerd harde schijven gewisseld waarop het besturingssysteem was geïnstalleerd maar dat maakt voor een OEM versie niets uit, wel het moederbord, dat kun je niet zo maar wisselen, dan functioneert de activatie niet meer. heb ik al eens geprobeerd.
Link naar reactie
[quote:6ef6eaaf89="rob bogers"]wat jij beweerd is nonsens.[/quote:6ef6eaaf89]Dat is een boude uitspraak. Ook de harde schijf is onderdeel van de WGA Dat Microsoft daarmee soepel omgaat is jouw geluk. Zie link van [b:6ef6eaaf89]jolo[/b:6ef6eaaf89] naar schoonepc. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=1309784&highlight=#1309784
Link naar reactie
In die verwijzing lees ik gewoon hetzelfde, bij alleen een nieuwe/andere harde schijf kun je gewoon opnieuw activeren. Ik heb kortgeleden nog een nieuwe SSD drive geplaatst in mijn PC waarop het besturingssysteem is geinstalleerd en weet je wat, geen probleem en ook in de beschrijvingen van retail en OEM staat deze info. Ook heb ik gisteren nog een andere PC omgebouwd met hetzelfde moederbord maar een andere HD en weet je wat, alweer na installatie van Windows, geen probleem kan gewoon activeren, maar wissel je een mobo dan komt Windows met de melding dat er opnieuw geactiveerd moet worden en wel binnen 3 dagen en dat zal dus niet lukken omdat er een ander moederbord is geplaatst. Ik kan het ook niet helpen maar je kunt gewoon de harde schijf wisselen en dat kun je tig keer doen, geen probleem. Groet, Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...