Ga naar inhoud

Herinstallatie van Windows 7 64 Ultimate


Aanbevolen berichten

I heb windows 7 ultimate 64 bit (originele cd met nummer) Nu wil ik windows 7 64 bit opnieuw installeren en daarbij mijn C-schijf volledig formateren. (ssd schijf) Mijn computer heb ik de opdracht gegeven dat hij van schijf moet opstarten. (In Bios) Stap 1: Ik doe de schijf in de lade Stap 2: Computer start op Stap 3: Ik krijg een melding van windows dat bestanden worden ingeladen. (dat zie ik gebeuren) Een tijdje wachten............... en Daarna verwachtte ik een blauw scherm met windows logo waarin ik keuzes kan maken (menu) Ik krijg alleen een blauw windows scherm en ik zie het pijltje van mijn muis wat ik kan bewegen. Ik zie geen menu. Het lijkt of het scherm van windows uitgerekt is, en dat het keuze menu buiten beeld van het scherm valt. Ik kan nu verder niets doen. Dus ik heb een originele windows 7 64 bit Ultimate schijf die ik niet kan gebruiken voor een schone herinstallatie. Ik kan alleen mijn 1e systeem backup gebruiken (die ik in het verleden heb gemaakt), maar ik kan dan niet mijn C-schijf formateren. Wie weet wat er aan de hand is, en wat de oplossing kan zijn. Grtz Jan
Link naar reactie
al eens een herstart gedaan en opnieuw geprobeerd? als je de herstelprocedure gebruikt hoef je denk ik niet eerst te formatteren; bij de meeste van dat soort herstelprocedures wordt een image teruggeplaatst, en is vanzelf alles wat op de c stond overschreven. ik vermoed ook dat het inhoudelijk geen verschil maakt of je de herstelprocedure doet of van de originele cd werkt. sterker, de herstelcd zal drivers en alles al aan boord hebben. (maar misschien ook wel alle meegeleverde, vaak overbodige software....)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...