Ga naar inhoud

ie 9 werkt niet in 64 bits


Aanbevolen berichten

Als ik ie9 in 64 bits wil opstarten krijg ik de een foutmelding dat ie 9 niet wil opstarten door een probleen veroorzaakt door IMESH. Ik heb dit programma nog nooit gebruikt en het is ook niet terug te vinden in mijn programma's en register. IE 9 gedeïnstalleerd en diverse oplossingen geprobeerd die op het internet staan maar niets helpt, Ie 8 werkte prima in 64 bits ! Heeft iemand hetzelfde probleem of misschien een oplossing hiervoor ? Alvast bedankt. Sjaqie
Link naar reactie
Live Mesh is een onderdeel van de Windows Live Essentials suite. Deze is dan ook niet los te vinden in uw softwarelijst. Wanneer u via "Programma's en Onderdelen" gaat kijken, staat daar geen Live Mesh tussen. U kunt dan het beste de Windows Live Essentials aanklikken en dan kiezen om specifieke onderdelen te verwijderen. Daar vind u als het goed is wel de Live Mesh terug. Indien u Live Mesh niet gebruikt, is het niet noodzakelijk om deze op uw computer te hebben staan. U kunt dan ook de Live Mesh van uw computer verwijderen. Met betrekking tot het probleem wat u ervaart. Krijgt u een foutmelding te zien? Zoja, kunt u deze in uw reactie op dit forum doorgeven?
Link naar reactie
Heb de FAQ's bekeken en staat er helaas niet bij. De melding is: Adress a problem with iMesh A problem with iMesh caused 64-bit internet explorer to stop working propely. To prevent this problen from occuring again, either use 32-bit explorer or uninstall iMesh Het is helaas niet het programma Live Mesh maar een één of ander programma voor downloaden van muziek. Is in het "verleden" ook een probleem geweest met IE maar deze oplossingen werken niet (cc cleaner, HJack, register) want het programma staat niet op mijn pc maar IE denkt van wel. Als ik iMesh probeer te downloaden (om het hierna te deïnstalleren) slaat malwarebyte op tilt het staat dus bol van de rommel. Misschien nog verdere suggesties ?? [/img]
Link naar reactie
[quote:f81e05e835="sjaqie"]Het is helaas niet het programma Live Mesh maar een één of ander programma voor downloaden van muziek. Is in het "verleden" ook een probleem geweest met IE maar deze oplossingen werken niet (cc cleaner, HJack, register) want het programma staat niet op mijn pc maar IE denkt van wel. Als ik iMesh probeer te downloaden (om het hierna te deïnstalleren) slaat malwarebyte op tilt het staat dus bol van de rommel. [/quote:f81e05e835]Als ik het goed begrijp is iMesh eerder geïnstalleerd geweest en later gedeïnstalleerd? In dat geval zijn er na deïnstallatie relevante resten achter gebleven, die nu voor een probleem zorgen. Herinstalleren en opnieuw deïnstalleren van iMesh lijkt zeker geen goede optie, omdat het een gebleken onguur programma is en omdat schoon deïnstalleren ook na een nieuwe installatie zeker niet gegarandeerd is. Heb je al geprobeerd de iMesh restanten op te ruimen door middel van Malwarebytes' Anti-Malware? Ook door dat in Veilige Modus uit te voeren? En SUPERAntiSpyware? En Hitman Pro 3? Als die alle de klus niet zouden klaren, mogelijk heb je dan wat aan het volgende: [url]http://www.ehow.com/how_6356695_remove-imesh.html[/url] [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=183050#post183050[/url] [url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-sound/imesh-removal/f401acc7-2315-4273-b600-d6f45949eb3c[/url] [u:f81e05e835]Let wel op[/u:f81e05e835]: Alle drie vermelden die onder meer een bepaalde bron die ik verder niet heb onderzocht omdat zowel WOT als SiteAdvisor-gebruikers die site onbetrouwbaar achten. [url]http://www.mywot.com/en/scorecard/spywareremove.com[/url] [url]http://www.siteadvisor.com/sites/www.spywareremove.com/msgpage[/url] Maar de handleidingen die ehow.com en forum.computeridee.nl neergezet hebben op basis van die bronsite, die kun je wellicht wél veilig gebruiken. Laat ons weten of het je is gelukt die restanten van iMesh te verwijderen, goed? En hoe, uiteraard. Veel succes.
Link naar reactie
[quote:b9f7191381="sjaqie"]Heb imesh nooit op de pc geïnstalleerd dat is het vreemde.[/quote:b9f7191381]Wat bedoelde je dan met dat wat je eerder schreef:[quote:b9f7191381="sjaqie"]Is in het "verleden" ook een probleem geweest met IE maar deze oplossingen werken niet (cc cleaner, HJack, register) want het programma staat niet op mijn pc maar IE denkt van wel.[/quote:b9f7191381]Ik begreep daaruit dat iMesh in het verleden ook al een probleem gaf op je pc. Heb ik dat verkeerd begrepen? Of zorgde iMesh eerder al wel degelijk voor een probleem, maar heb je het zelf nooit bewust geïnstalleerd? Kan het in dat laatste geval door iemand anders geïnstalleerd zijn, of per ongeluk onbewust door jou, mogelijk in relatie tot peer-to-peer filesharing? (Mogelijk als onderdeel van een of ander installatiepakket?) Zonder dat iMesh ooit eerder geïnstalleerd zou zijn, zou het merkwaardig zijn dat er nu melding gemaakt wordt van een probleem door iMesh. Het zou de zaak dan nog ingewikkelder en interessanter maken...
Link naar reactie
Met in het verleden bedoelde ik dat andere gebruikers er al last van hadden met ie ( in 2008). Het is mijn laptop die volledig nieuw door mij is geïnstalleerd en imesh is nooit erop geweest. Wordt ook niet voor php gebruikt Ben inmiddels al bezig geweest superantispyware en hitman pro niks noppes nada te vinden. Ook de files in de links leveren verder niets op, loopt nu een deep scan in veilige modus van Malwarebytes verwacht hier ook niet veel van omdat autoprotect aan staat. Blijft een raadsel waarom ie deze melding blijft geven, maar blijven zoeken. Uitslag volgt
Link naar reactie
Na alle schoningen stopte IE 9 32 bit er ook mee !!! IE9 gedeïnstalleerd en IE 8 gaan gebruiken, werkt prima in 32 en 64 bit modus. Wacht verder af tot er een "nieuwere" versie komt want zag op het internet dat er meer problemen zijn. Maar suggesties, tips en oplossingen altijd welkom en als ik er ééntje tegenkom die werkt laat ik het ook weten. Bedankt en groeten, Sjaqie
Link naar reactie
[quote:e21a61b360="sjaqie"][b:e21a61b360]Na alle schoningen stopte IE 9 32 bit er ook mee !!![/b:e21a61b360] [/quote:e21a61b360]Wat heb je dan gedáán, zo vraag ik me af. Wat bedoel je met "alle schoningen"? De diverse scanners vonden toch helemaal niks? Dan viel er toch ook niks op te ruimen? Of heb je mogelijk ook registry cleaners gebruikt? Voor registry cleaners geldt nogal eens dat ze soms dingen weghalen die niet weggehaald zouden moeten worden, soms met problemen tot gevolg. Zie bevoorbeeld ook dit artikel nog eens: Computer!Totaal, Guus Crone, 02 juli 2008, "Registercleaners: zinvol of niet?" [url]http://computertotaal.nl/article/2582/registercleaners-zinvol-of-niet.html[/url] Conclusie: Niet nuttig, soms schadelijk. Alleen CCleaner gebruiken. Tenslotte - Heb je vaker dit soort merkwaardige problemen met je systeem, of was dit het eerste? Zou je váker dit soort rare problemen hebben, dan is het misschien een goed idee om een schoon image terug te plaatsen, als je daar de beschikking over hebt, of om anders eens een schone installatie te gaan overwegen.
Link naar reactie
Met schoningen bedoel ik alle onnodige bestanden en resten van eerder geïnstalleerde programma's verwijderd. Gebruik hiervoor jv 16 powertools werkt perfect nooit geen problemen mee. CCCleaner is toch ook een registercleaner ?? Heb verder geen problemen met de PC dus laat het zo nu als het is, denk dat IE 9 de problemen zelf veroorzaakt.
Link naar reactie
[quote:e020ce528b="sjaqie"]Met schoningen bedoel ik alle onnodige bestanden en resten van eerder geïnstalleerde programma's verwijderd.[/quote:e020ce528b]Ah, dank je, ik begrijp het. [quote:e020ce528b]Gebruik hiervoor jv 16 powertools werkt perfect nooit geen problemen mee.[/quote:e020ce528b]Ik kende jv16 PowerTools niet. Ik heb gelijk even bekeken wat het is. Nogal opvallend vind ik de user reviews. Ken je die wel? Ze zijn veelal bepaald niet best. Zie: [url]http://fileforum.betanews.com/detail/jv16-PowerTools-2011/987567453/1?all_reviews[/url] [url]http://www.softpedia.com/progViewOpinions/jv16-PowerTools-5656,.html[/url] [url]http://download.cnet.com/jv16-PowerTools-2010/3000-2094_4-75220636.html#rateit[/url] (Bij die cnet-reviews: kies "See reviews for All versions", en eventueel tevens "Sort by Negative rating") Gezien die user reviews zou ik jv16 PowerTools nooit willen gebruiken. Ik sluit niet uit dat jv16 PowerTools de oorzaak is van je problemen. [quote:e020ce528b]CCCleaner is toch ook een registercleaner ??[/quote:e020ce528b]CCleaner biedt inderdaad ook een registry cleaner component. Wil iemand ondanks dat er doorgaans geen noodzaak toe bestaat toch graag een registry cleaner gebruiken, dan is het voordeel van de registry cleaner component van CCleaner dat die doorgaans als veilig wordt beschouwd, dit in tegenstelling tot nogal wat andere registry cleaners. [quote:e020ce528b]Heb verder geen problemen met de PC dus laat het zo nu als het is, denk dat IE 9 de problemen zelf veroorzaakt.[/quote:e020ce528b]Of de oorzaak is mogelijk het gebruik van jv16 PowerTools...
Link naar reactie
Je zou het kunnen proberen met artikel 926449 op de site van Microsoft [url=http://support.microsoft.com/kb/926449]Internet Explorer start niet of reageert niet meer.[/url] Check ook nog deze troubleshoot hyperlink http://www.enhanceie.com/ie/troubleshoot.asp Check eventueel op Microsoft Answer [url=http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie9-windows_vista/how-can-i-delete-imeshcom-toolbar/3a099651-4f6e-e011-8dfc-68b599b31bf5]How can I delete Imesh.com toolbar?[/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Sorry wat late reactie, Op de laptop is geen enkel spoor te vinden van iMesh, heeft er ook nooit opgestaan. Denk ook nu niet meer dat het met iMesh te maken heeft, heb een gloed nieuwe ASUS laptop voor iemand geïnstalleerd en hierop allebei de versies van IE 9 perfect. Na het installeren alle divers geupdated en ja daar kan hetzelfde probleem 64 bits IE 9 werkte niet meer. Restore gedaan en alles werkte weer. Als eerste de nieuwe Nvidia diver erop gezet en ja hoor bingo IE 9 64 bit werkte niet meer. Probleem gemeld aan ASUS support (had mij de moeite kunnen besparen) lag niet aan ASUS geen support en aan NVIDIA gemeld als bug.
Link naar reactie
[quote:2a75c323ef="sjaqie"]Sorry wat late reactie, Op de laptop is geen enkel spoor te vinden van iMesh, heeft er ook nooit opgestaan. [/quote:2a75c323ef]Is dat dezelfde computer als waar je het eerder over had? Je schreef daarover eerder:[quote:2a75c323ef="sjaqie"]Als ik ie9 in 64 bits wil opstarten krijg ik de een foutmelding dat ie 9 niet wil opstarten door een probleen veroorzaakt door IMESH.[/quote:2a75c323ef]Merkwaardig dat je een dergelijke foutmelding kreeg wanneer er geen enkel spoor van iMesh op die computer aanwezig geweest zou zijn. [quote:2a75c323ef="sjaqie"]Denk ook nu niet meer dat het met iMesh te maken heeft, heb een gloed nieuwe ASUS laptop voor iemand geïnstalleerd en hierop allebei de versies van IE 9 perfect. Na het installeren alle divers geupdated en ja daar kan hetzelfde probleem 64 bits IE 9 werkte niet meer. [/quote:2a75c323ef]Mag ik aannemen dat er nu geen sprake was van foutmeldingen waarbij iMesh betrokken zou zijn? En hoe heb je precies die driver updates uitgevoerd? Op welke manier, met welke drivers, en uit welke bron? Heb je de door Microsoft Update aangeboden drivers gebruikt, en/of die van de site van de fabrikant (welke?), en/of drivers gedownload van ándere sites? [quote:2a75c323ef="sjaqie"]Restore gedaan en alles werkte weer. Als eerste de nieuwe Nvidia diver erop gezet en ja hoor bingo IE 9 64 bit werkte niet meer. [/quote:2a75c323ef]Ook nu weer deze vragen: Mag ik aannemen dat er nu geen sprake was van een foutmelding waarbij iMesh betrokken zou zijn? En hoe heb je precies die driver update uitgevoerd? Op welke manier, met welke driver, en uit welke bron? Heb je de door Microsoft Update aangeboden driver gebruikt, of die van de site van de fabrikant, of een driver gedownload van een ándere site? [b:2a75c323ef]N.B.[/b:2a75c323ef] Al die bovenstaande vragen uiteraard niet om je te plagen, maar om meer duidelijkheid te krijgen. [quote:2a75c323ef="sjaqie"]Probleem gemeld aan ASUS support (had mij de moeite kunnen besparen) lag niet aan ASUS geen support en aan NVIDIA gemeld als bug. [/quote:2a75c323ef]Ja, ook mijn ervaring met ASUS support is niet geweldig. Ik kreeg enige algemene support, maar toen er een sterk vermoeden begon te bestaan dat er een onoplosbaar probleem met een hele serie ASUS P5K moederborden bestond, toen werd de support op onbeschofte wijze afgebroken. In het door jouw beschreven geval is het uiteraard nog onduidelijk wat er precies aan de hand is/was en of ASUS daarin enige rol heeft.
Link naar reactie
Ik heb alle updates van windows via microsoft update gedaan en Nvidia driver komt direct bij Nvidia (de fabrikant van de grafische kaart) vandaan. Heb deze op twee manieren gedownload de eerste keer via het keuze menu op de site en na de restore met de driver utility van Nvidia in beide gevallen dezelfde driver. En raar maar waar weer de iMesh foutmelding. ASUS wil duidelijk zijn vingers er niet aan branden en roepen restore en gebruik alleen onze drivers maar die zijn hopeloos oud en worden ook na een tijdje niet meer geupdated. En heb nog nooit problemen gehad met eerdere drivers van Nvidia op mijn eigen ASUS notebook Nvidia zal niet reageren als het een bug is maar herstellen in de eerst volgende release. Kortom wie het weet mag het zeggen ik weet het niet meer en wacht de nieuwe driver van Nvidia af maar blijft een raadsel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...