Ga naar inhoud

access ontwerp probleem


Aanbevolen berichten

mijn probleem: ik heb een database voor facturatie met daarin een tabel met prijzen. Heb ik een factuur gemaakt en als ik de prijzen in de tabel met de prijzen zou aanpassen, dan worden automatisch ook de prijzen in oudere facturen aangepast. Hoe voorkom ik dat een eenmaal gefactureerd artikel in prijs (in de factuur dus) aangepast wordt?
Link naar reactie
Ik ben niet bekend hoe dit technisch te realiseren in Access, maar in de meeste financiele pakketten wordt dit opgelost door bij een nieuwe prijs niet de oude te overschrijven maar door aan het product een nieuwe prijs toe te voegen met ingangsdatum, dus zoiets productid ingangsdatum prijs 10 1-1-2010 25,00 10 1-1-2011 25,50 Vervolgens moet je in je factuur de prijs afhankelijk maken van de factuurdatum en dan geldende prijs. Hopelijk heb je iets aan deze oplossingsrichting?
Link naar reactie
[quote:d526775cb6="PS"]Ik ben niet bekend hoe dit technisch te realiseren in Access, maar in de meeste financiele pakketten wordt dit opgelost door bij een nieuwe prijs niet de oude te overschrijven maar door aan het product een nieuwe prijs toe te voegen met ingangsdatum, dus zoiets productid ingangsdatum prijs 10 1-1-2010 25,00 10 1-1-2011 25,50 Vervolgens moet je in je factuur de prijs afhankelijk maken van de factuurdatum en dan geldende prijs. Hopelijk heb je iets aan deze oplossingsrichting?[/quote:d526775cb6] bedankt je brengt me op de goede weg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...