Ga naar inhoud

xp en nieuwe hardware


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, ik heb een volledige versie van XP SP3 en een moederbord Pegatron IPMTB-GS (chipset x58) met Intel Core i7 920, 9 GB RAM, ATI Radeon HD 4850 PCIe 2.0, en wil hierop XP laten draaien op een aparte extra harde schijf (op een andere draait Windows 7, dual boot is de wens). Gaat dat lukken? Vooral het gebruik van de videokaart in een adventure als Tomb Raider moet werken. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Hoi Hans, ook hier actief! De cd is een slipstream van de eerste versie met SP3, een losstaande gekochte versie van XP. Die zou dus SATA herkennen, dat is mooi. Belangrijke vraag: draait XP, en vooral een spel als Tomb raider vlekkeloss op dit systeem. Ik heb regelmatig gelezen dat sommige software (ook XP, maar vooral grafische spellen) niet goed overweg kunnen met modernere onderdelen. Of moet ik deze vraag in een andere categorie stellen?
Link naar reactie
Wanneer er Windows XP video drivers bestaan voor je videokaart dan verwacht verder geen problemen. Het spel zou volgens de spec ook moeten werken op Windows XP (en Windows 7 ...). Mochten anderen slechte ervaringen hebben dan weet ik zo geen betere plek omdat je juist problemen had met Windows 7 en dat spel. Eventueel moet je gaan rondkijken op een Game forum. Daar zijn meestal ook de eventuele oplossingen te vinden
Link naar reactie
Het gaat me vooral om oudere versies an Tomb Raider, die vanaf W98 draaien... Met wat aanpassingen zou dat ook op XP moeten kunnen draaien, maar onder XP op een nieuw systeem?? Maar als videokaartdriver voor XP bestaat (en dat lijkt erop), dan is er 1-2-3 geen belemmering zeg je. Maar jouw tip om op een spelletjessite te gaan kijken, is wellicht erg handig, bedankt!!
Link naar reactie
Je kunt niet zomaar XP op een extra schijf zetten. Dat gaat niet omdat XP zal zien dat er een nieuwer OS ( win7) draait. Uit mn hoofd: Win7 schijf afkoppelen, dan Xp instaleren. Of een Bootloader gebruiken waarmee je de 2 e HDD aanmerkt als C:/ voor XP Leesvoer:http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html Daar kun je eea vinden suc6 Anjo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...