Ga naar inhoud

Systeemherstel in win 7 werkt niet.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vervelend probleem. Systeemherstel werkt niet. Ik wilde de laptop terugzetten naar een eerder herstelpunt. Ik kreeg een melding dat systeemherstel niet uit te voeren, een bestand van google chrome kanniet worden teruggezet etc terwijl ik google chrome niet eens gebruik. Ik heb toen een image teruggezet. Als testje heb ik daarna een herselpunt aangemaakt, daarna een programmaatje geinstalleerd. Hierna wilde ik het terug naar het aangemaakte herstelpunt. Ik kreeg toen de melding dat systeemherstel niet uitgevoerd kan worden omdat er een virusprogramma actief was. Ik heb deze toen uitgeschakeld. Helaas kreeg ik weer dezelfde melding. Volgens het helpscherm zou ik systeemherstel ook op kunnen starten via het hulp programma "Opties voor systeemherstel". Dit hulpprogramma zou op te starten zijn door tijdens de opstart van de laptop F8 in gedrukt te houden. Echter werkt dit bij mij niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen. Laptop is een Asus N61J met windows 7 . Update: ik heb net in de veilige modus systeemherstel uitgevoerd en daar werkt het wel. vr.gr Frans
Link naar reactie
Maak voor in het vervolg in Windows 7 een systeemherstelcd zoals [b:5a82ddb4ed][url=http://www.pc-helpforum.be/f251/hoe-maak-ik-een-systeemherstel-cd-26619/]hier[/url][/b:5a82ddb4ed] is beschreven. Start daarna je computer met deze herstelcd op (bootvolgorde in BIOS moet juist staan, dus éérst cd-rom , daarna harde schijf) en kies "System restore" uit het menu dat je krijgt nadat cd is opgestart. Kies dan een herstelpunt om terug te zetten. Succes. :wink:
Link naar reactie
Zoals je zelf al aangeeft is het uitvoeren van systeemherstel in [u:59f726168c]veilige modus[/u:59f726168c] (soms) de enige zinvolle optie. De oorzaak hiervoor ligt in de ingrijpende wijze waarop de meeste virusscanners tegenwoordig actief zijn. Er worden door die virusscanner bepaalde (systeem)bestanden "beschermd", waar ook System Restore niet doorheen kan breken. Het uitschakelen van de Auto Protect functie verandert hier niets aan, dus heeft meestal niet zoveel zin. Lees [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=206091&highlight=systeemherstel]mijn bevindingen[/url] in dit draadje maar eens door. Dus: ofwel domweg systeemherstel in safe mode uitvoeren, ofwel een goede applicatie aanschaffen om zo nu en dan een image mee te maken, zoals Norton Ghost. Wat ik ervan begrepen heb, zou in Win 7 ook een mogelijkheid aanwezig zijn om een partitie te back-uppen, maar ik heb zelf een voorkeur voor Ghost.
Link naar reactie
Hallo, Ik ben gewend om 1x per maand een image te maken met Acronis TI. Het systeemherstel is meer gemak zucht dacht ik, effe snel terug naar een vorig puntje. Ik zal me dus nu maar aanwennen om het image te gebruiken. Nu zit ik nog met een delemma. Ik heb het systeem teruggezet met een herstelpunt in de veilige modus. Deze zou dus weer de basis vormen voor de volgende images. Ik heb ook nog een image staan van 3 januari. Wat is wijsheid. Vanuit dit image weer verder gaan of vanuit het hertselpunt? vr.gr Frans
Link naar reactie
[quote:03376b5c21="f.ramaekers"]Ik heb ook nog een image staan van 3 januari. Wat is wijsheid. Vanuit dit image weer verder gaan of vanuit het hertselpunt? vr.gr Frans[/quote:03376b5c21] Ik zou van de situatie zoals-ie nu is, dus na gebruik van systeemherstel (aangenomen dat dat een recenter beeld oplevert dan dat van 3 jan.) een image maken.
Link naar reactie
misschien wordt er bedoeld dat de service niet aan staat. Volg deze stappen om de service Volume Shadow Copy in te schakelen: - Configuratiescherm - Systeem en beveiliging - Systeembeheer - Services - Zoek naar Volume Shadow Copy dan rechtermuisknop starten (Kijk ook bij Eigenschapen -> automatisch starten) Succes. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...