Ga naar inhoud

Medion MD98200 Laptop Vista naar XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil Windows XP op de Medion MD98200 laptop zetten, maar als ik de cd erin doe en opstart via CD dan gaat hij laden, lezen en uiteindelijk krijg ik dit bericht: [=============] Windows XP Professional Setup ___________________________ Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wije op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren. Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten. _____________________________________ F3=Afsluiten _____________________________________ [=============] Wat moet ik nu doen, ik had eerst ook een andere Vista Laptop, HP 550, bij die kreeg ik ook hetzelfde bericht met de andere cd maar met de CD die ik ook voor mijn Medion gebruikte lukte bij de HP 550 wel, maar bij Medion niet.. Dit is echt verwarrend. Wie weet wat ik nu moet doen? M.V.G, I. C.
Link naar reactie
http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html WORDT DE HARDE SCHIJF NIET HERKEND? Tijdens de setup wordt gevraagd op welke partitie Windows XP moet worden geïnstalleerd. Geeft het venster geen harde schijf als keuzemogelijkheid weer, dan wordt de harde schijf niet door de setup van Windows herkend. Dit kan worden veroorzaakt door conflicten met aangesloten randapparatuur zoals een kaartlezer (koppel dergelijke apparatuur daarom altijd eerst los voordat de setup wordt gestart), de meest voorkomende oorzaak is echter een voor Windows onbekende SATA-controller of RAID-configuratie (een combinatie van twee of meer samenwerkende harde schijven met als doel een veiliger en/of sneller systeem). Ontbrekende drivers zullen aan het begin van de setup vanaf diskette moeten worden geïnstalleerd (met behulp van de F6-toets). De drivers staan doorgaans op de bij het moederbord meegeleverde CD met hardware drivers, het is echter beter de meest recente drivers te downloaden van de website van de moederbordfabrikant TIP: Zijn er zo snel geen drivers voor handen? Bij sommige moederborden kan een instelling in het BIOS worden gewijzigd zodat de harde schijf wordt aangezien als een ouderwetse IDE-schijf. Zoek in het BIOS naar een optie die lijkt op Native SATA support/AHCI (Advanced Host Controller Interface), en zet deze optie uit (kies Disabled). Hoewel deze aanpassing prima werkt, is het toch verstandig de originele drivers voor de SATA-controller alsnog te installeren zodra dat mogelijk is. De wijziging in het BIOS kan vervolgens weer ongedaan worden gemaakt (door de optie op Enabled te zetten).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...