Ga naar inhoud

Image van harde schijf


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:90cfa4223d="fatman"]Van mijn C schijf met Windows 7 Ultimate 64 wil ik graag een zg Image maken naar een Externe harde schijf, mijn vraag is hier een goed freeware programma voor ? liefst Nederlands taal. En wat is het verschil tussen het Clonen van een HD en een Image ? Het geheel moet wel via een opstart CD/DVD te benaderen zijn. bvd groeten Frits[/quote:90cfa4223d] als je een maxtor of seagate disk hebt . ]dan is maxblast een aanrader . in het nederlands . en je kan een boot cd aanmaken .
Link naar reactie
[quote:1c01d7050e="fatman"]En wat is het verschil tussen het Clonen van een HD en een Image ?[/quote:1c01d7050e]Vroeger sprak men alleen van een Image of een Ghost of (er was nog een derde dacht ik - mirror?) Dan is men gaan spreken over een backup - al dekt deze term wel meerdere ladingen. Nu spreekt men over een cloon/kloon. Zie ook http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=209272 (Image kwam van 'Drive Image' - programmanaam, evenals Ghost kwam van Norton Ghost)
Link naar reactie
[quote:461e664134="bsa100"][quote:461e664134="fatman"]Van mijn C schijf met Windows 7 Ultimate 64 wil ik graag een zg Image maken naar een Externe harde schijf, mijn vraag is hier een goed freeware programma voor ? liefst Nederlands taal. En wat is het verschil tussen het Clonen van een HD en een Image ? Het geheel moet wel via een opstart CD/DVD te benaderen zijn. bvd groeten Frits[/quote:461e664134] als je een maxtor of seagate disk hebt . ]dan is maxblast een aanrader . in het nederlands . en je kan een boot cd aanmaken .[/quote:461e664134] Ik heb een Samsung S3 USB (640Gb), en heb ge-Goolge'd op Maxblast en dit werkt alleen met Maxtor of Seagate schijven. groeten, Frits
Link naar reactie
[quote:1396270b58="gerben"]Denk dat je voor nederlands bij acronis uitkomt. http://www.acronis.nl/homecomputing/products/trueimage/ Ik gebruik zelf paragon backup & restore, freeware, maar engels. http://www.paragon-software.com/home/db-express/index.html[/quote:1396270b58] Acronis is niet freeware . Maar is dit niets ? R-Drive Image is ook engels, inmiddels heb ik paragon backup & restore gedownload, lijkt mij aanzienlijk beter als R-Drive Image maar kan niet vinden hoe ik een opstart CD/DVD moet maken. bedankt voor het antwoord, Frits
Link naar reactie
[quote:3ae3ccad40="gerben"]Ik denk dat je geen gratis nederlands programma zult vinden. De bootcd/dvd maak je vanuit het menu tools, recovery media builder. Eventueel kun je ook een reeds gemaakt image op die schijf zetten.[/quote:3ae3ccad40] Bedankt, het is mij gelukt om een boot CD te maken, maar al zou ik een DVD gebruiken krijg er geen image op deze is veel te groot, maar ik kan via de boot CD mijn externe schijf benaderen om een image terug te zetten, groeten Frits
Link naar reactie
[quote:7aad4f11e3="gerben"]Je kunt een image ook splitten en op meerdere dvd's zetten. Gebeurt trouwens standaard, in blokken van 4GB. Maar een externe schijf is ook een goede optie.[/quote:7aad4f11e3] Ik heb inderdaad gemerkt dat een image inderdaad in blokken van 4GB wordt opgeslagen, en dat je dit ook kunt wijzigen. In ieder geval bedankt voor je adviezen en hulp ! gr.Frits
Link naar reactie
Ik vind Macrium Reflect een goed programma. Freeware, maar ik weet niet of die ook in Nederlands leverbaar is. (Heb alles in Engels.) Met boot-CD te maken, maar alleen voor recovery. Andere programma's heb ik een voor een afgekeurd. Maxblast is ook zeer goed, maar zoals gezegd moet je tenminste een Maxtor of Seagate HD in je computer hebben. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...