Ga naar inhoud

Windows update blijft hangen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb mijn andere pc een hele lange tijd niet aangehad. Ik heb deze gisteren opgestart en bij het afsluiten akkoord gegeven om de windows updates te installeren. Dit waren er in totaal 27. Aangezien dit er nogal veel waren ben ik wat anders gaan doen. Tot mijn verbazing was de update nog steeds bezig toen ik terug kwam, update 12 van 27. Ik ben toen gaan slapen met het idee dat de computer nogal traag is. S' morgens opnieuw gekeken en nog steeds bij update 12. Wat is het beste wat ik kan doen? De computer uitzetten (wat afgeraden word op het scherm) of kan ik iets anders doen? Indien ik de computer uitzet, krijg ik hem dan nog aan de praat? Alvast bedankt voor jullie reactie! M.v.g. Ben
Link naar reactie
Intussen is de stroom op... ;-) Heeft het update scherm geen 'Annuleer' knop? (Zelf heb ik even geen update om uit te voeren). Een goed systeem is 'idiot-proof', wat betekent dat de gebruiker vrijwel alle menselijke handelingen moet kunnen verrichten, dan wel laten gebeuren. Het niet toelaten dat een stroomuitval de PC laat uitvallen valt heel duidelijk onder de 'idiot-proofing'. Weliswaar is dat mijn bescheiden mening, maar mijn overtuiging is tevens dat dit een redelijke grondslag heeft. Als de PC dus nog steeds aan staat op dezelfde indicatie, zou ik hem maar rustig uitzetten. Niet uithuilen, maar rustig verder laten updaten.
Link naar reactie
ik dacht dat er ergens links in het update-download-menu een mogelijkheid is om (met enige moeite) emailcontact te krijgen met Microsoft zelf. Dat ging toen om een melding c.q. niet uit te pakken download etc. Uiteindelijk is het toen met hun aanwijzingen goed gekomen. Kwestie van goed zoeken, want ze geven die mogelijkheid niet gauw prijs...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...