Ga naar inhoud

Reboot probleem met KPN?


Aanbevolen berichten

Beste allen! Onlangs hebben we een PC in elkaar gesleuteld. Alles gloednieuw, lijkt niets op aan te merken. De PC draait als een zonnetje TOT we de KPN software installeerde (via een USB stick wordt contact gemaakt met het basisstation/modem). Wat gebeurd er nu? Als het internet is ingeschakeld reboot de PC op de meest uiteenlopende momenten. Soms boot de PC niet geheel (net als hij gaat inloggen, dus als de drivers zijn/worden geladen denk ik) en blijft hij soms in het booten hangen. Soms kan je 5 minuten werken, soms een half uur, maar rebooten zal hij. Het gaat trouwens om een koude herstart, Windows (XP Home) sluit niet af o.i.d., er is ook geen BSOD te zien. Na veel zoeken bleek het probleem ERGENS bij de internetverbinding te zitten. Als ik de KPN USB stick uit de PC haal gaat alles goed en blijft de PC de hele avond werken. Sterker: als ik de USB stick laat zitten, maar de netwerkverbinding in het configuratiescherm softwarematig uitschakel blijft de PC ook draaien. Iemand die enig idee heeft van wat hier aan de hand zou kunnen zijn? We zouden er heel erg mee geholpen zijn! Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Kan van alles zijn.. Eventueel toch een BSOD. Om dit te zien: - ga naar [i:18083c2c89]configuratiescherm - systeem - 'geavanceerd' - opstart- en herstelinstellingen[/i:18083c2c89] en schakel de optie [i:18083c2c89]de computer automatisch opnieuw opstarten[/i:18083c2c89] uit. probeer en kijk of er een BSOD verschijnt. Werkt de USB (wifi?) ook zonder de software van KPN (verwijder de software en kijk of het apparaat nog werkt). Zoek naar eventuele nieuwe driverversie. Probeer een andere USB-poort (bijvoorbeeld achterin of voorin de systeemkast). Heb je de mogelijkheid bedraad (LAN) internet uit te proberen? We horen het graag..[/i]
Link naar reactie
Beste, In antwoord op je vragen; - BSOD instelling zal ik eens naar kijken. - Software van KPN lijkt niet te verwijderen, niet in het configuratie scherm en komt ook niet voor in het startmenu (of ik moet dus keihard files gewoon deleten :p). - Ik vermoeeed wel dat het gewoon WiFi is, maar ik weet niet of KPN nog iets speciaals meestuurt in de software (vroeger moest je voor ADSL altijd inloggen?). - Geen nieuwe driver beschikbaar. - Een andere USB poort maakt niet uit. - Bedraad LAN geeft DIRECT een reboot. Ik steek de kabel er in en hij reboot. Het lijkt echter weer niet op iets hardwarematigs, want hij doet het dus ook bij (verschillende) USB poorten, al is dat vaak niet DIRECT. Wederom mijn dank.
Link naar reactie
Bedraad LAN ook reboot? Ook als de USB niet is aangesloten? Dan zal het niet aan alleen dat USB ding liggen. - Is het USB apparaat een dongel of maakt deze met de eigen router via ADSL verbinding? - Is de netwerkaansluiting onboard of een aparte kaart? - BSOD gegevens bekijken. - Herconfiguratie van de netwerk-instellingen: Open cmd prompt ([i:9eeff5c316]start - uitvoeren - cmd[/i:9eeff5c316] type [i:9eeff5c316]netsh winsock reset[/i:9eeff5c316] druk enter Eventueel LAN-drivers herinstalleren (of een nieuwere versie ophalen via een andere computer): in apparaatbeheer de drivers verwijderen pc uitschakelen, kaart en usb-ding verwijderen herstarten en kijken of drivers weg zijn uitschakelen, apparaten plaatsen en opstarten
Link naar reactie
Even laten bekijken (PC staat niet hier), maar er verschijnt geen BSOD voordat het fout gaat op de PC (ook niet met voorgestelde instelling). Het is dus echt een reboot, scherm gaat direct naar zwart en naar richting de POST. Kan geen probleem zijn van het leveren van stroom, want het probleem doet zich dus ook voor op het moment dat een bekabeld netwerk wordt ingeplugd (ook als de USB niet is ingeplugd). Zou bijna denken aan een virus dat de boel om zeep helpt zodra je de PC op internet aansluit. Exact ditzelfde probleem deed zich trouwens voor op de vorige, oude, PC. PC is echter geheel nieuw opgebouwd en het enige wat nog over is van de oude PC is dus die USB stick en de CD-ROM speler.
Link naar reactie
Op zich zit er wel wat in de melding over aardlek, maar dan zou je verwachten dat het met de usb stick ook direct bij insteken misgaat. En dat zou los moeten staan van het wel of niet ingeschakeld hebben van de adapter binnen Windows. Omdat het pas misgaat bij (softwarematig) inschakelen van de netwerkadapter denk ik eerder aan een software probleem. Heb je de andere opties nog geprobeerd (Herconfiguratie van de netwerk-instellingen, herinstallatie LAN en wifi drivers)? Het is een nieuw systeem zeg je, daar heb je dan nog geen internet werkend op gehad? Virus zou mogelijk met een geïnstalleerd programma (niet originele cd of backup, eigen creatie) meegekomen kunnen zijn. Nog een optie: In msconfig alle opstartende programma's en (niet microsoft-) services uitschakelen. Als dat nog niet werkt zou je een volledig schone installatie (schijven volledig formatteren, evt met andere computer op virus scannen) vanaf een betrouwbare installatiecd uitvoeren.. grtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...