Ga naar inhoud

gadgets verdwijnen vanzelf


Aanbevolen berichten

Ik ben een Windows 7 Ultimate gebruiker en heb het volgende fenomeen op mijn systeem. Telkens als het systeem is opgestart moet ik de gewenste gadgets activeren. Zelfs als het systeem <opnieuw> is opgestart blijkt dat de gadgets die in de voorgaande sessie actief waren weer opnieuw moeten worden geactiveerd. Voorts is het zo dat het <Klok> gadget, noch de opgegeven naam van de klok wenst weer te geven, noch de secondewijzer. :evil: :evil: Het moment waarop één en ander is begonnen is mij intussen helaas niet meer duidelijk. Ik heb al vele uren besteed aan het zoeken en proberen van oplossingen, maar tot heden toe nog niets gevonden dat het probleem oplost. Weet één van jullie raad?
Link naar reactie
[quote:eb0d519f6e="Quikfit"]Misschien heb je hier wat aan. http://computertotaal.nl/article/20572/de-vista-sidebar-terug-in-windows-7.html Wat je ook kan doen is de"gadgets"verwijderen,heropstarten en opnieuw installeren.[/quote:eb0d519f6e] Het fenomeen is opgelost!!! Hoe? Simpel. Door in de directory c:\Users\xxxx\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar te deleten. Nu werkt alles weer zoals het bedoelld is. Doe er in een voorkomend geval je voordeel mee.
Link naar reactie
[quote:835a9f6ca0="Quikfit"]Je hebt het dus gedelete,is het daarna weer geïnstalleerd na een heropstart?[/quote:835a9f6ca0] Na het deleten van de betreffende directory volstaat het om de gewenste gadgets te activeren. Dan blijkt ook al direct dat de opties weer kunnen worden ingesteld. Herstarten is overbodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...