Ga naar inhoud

Waarom loopt Windows 7 vast?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb zo'n 90 dagen trail van windows 7 RTM enterprise (engelstalig, 64bit) Deze heb ik geinstalleerd op een ander partitie (dual boot) tot zo ver alles goed, drivers moederbord zijn automatisch geinstalleerd (gecontroleerd), drivers videokaart heb ik geupdate. Geluid werkt Ziet er leuk uit, lijkt allemaal lekker snel te gaan, maar... na ongeveer een half uur, loopt hij vast, en dan echt vast, kan niks meer doen en toetsenbord reageert ook niet meer. tijdens het installeren van windows geen problemen gehad. Ook na de eerste update (meteen gedaan) liep hij vast. specs van mijn pc 4gb ram amd athlon dual core 6000+ 3.0 ghz (2*64) 650 watt voeding nvdia geforce 8800GT (1GB) wie o wie enig idee?
Link naar reactie
Wat het BIOS betreft. Omdat er verschillende merken/types BIOSsen zijn, valt daar geen algemene advies over te geven. Je zou hooguit BIOS default settings kunnen proberen. Hoe je dit doet, staat in de Engelstalige manual van je moederbord. Één van de dingen genoemd in die thread van het Windows 7 forum is Windows veilige modus. En laatste goed werkende hardware configuratie proberen. Dat laatste zou je kunnen doen via Windows 7 Startup repair. Als dat allemaal niet helpt, zou je een schone Windows 7 installatie kunnen overwegen. Alleen installeer je dan één driver tegelijkertijd. Zodat je kunt zien, bij welke driver het probleem begint. Installeer eerst je beveiliging suite. Dan begin je met de chipset drivers. Na de reboot je video drivers. Dan kun je gaan testen. Zorg ervoor dat je bij voorkeur Windows 7 WHQL drivers installeert. Dus geen Bèta drivers.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...