Ga naar inhoud

Installatie SATA/RAID controller probleem.


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb in een PC een nieuw moederbord (ASUS M4A785TD-V EVO)ingebouwd, en wilde XP HE SP3 (slipstreamed) installeren. Omdat dit moederbord geen FDD heeft gaat de truc van F6 en dan SATA-drivers laden niet op; gaat alleen via floppy. SATA-schijf werd dus niet gevonden, maar voorlopig opgelost door in BIOS IDE-mode te selecteren ipv AHCI. Daarna lukte installatie wél. Maar nu wil ik alsnog die op DVD staande drivers installeren, maar zie geen installatieprog. In apparaatbeheer ook geen vermelding van SATA-controller, waarvan je dan de driver zou kunnen installeren/updaten. Hoe krijg ik dat voor elkaar, zodat ik AHCI weer kan selecteren in BIOS?
Link naar reactie
Bedankt voor je ractie. Ik wist van die methode af maar zocht iets simpelers. Toch maar die nieuwe CD gebrand van XP HE SP3, nu inclusief die drivers. Maar ik wil eigenlijk nu niet nogmaals schoon installeren, maar die drivers op mijn enkele uren eerder geïnstalleerde systeem zien te krijgen. Hoe gaat dat in zijn werk?
Link naar reactie
Het onderstaande is voor Vista En Windows 7 ik weet niet of het in XP ook kan. How to enable ahci after windwos 7 installation with IDE enabled -------------------------------------------------------------------------------- Just for anyone using Vista or Windows 7 You can enable things so you can switch from IDE to AHCI or RAID, and even use RAID mode with one disk. All you need to do is make the following changes Enable switching between all IDE/AHCI/RAID modes by changing "Start" Values in these keys to 0 Code: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci\Start HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Pciide\Start HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStorV After this you’ll have to restart your computer, go to BIOS and enable AHCI. When you log in to Windows again, you’ll notice the installation of drivers for AHCI. Another restart will be required to finish the driver installation Je kan ook nog even op deze Site kijken http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831
Link naar reactie
Blijkbaar is die methode niet voor XP, of anders dan de opgegeven paden? Msahci en iaStorV kwamen niet in de lijst voor, wel Pciide, endaarvan was de startwaarde al 0. Zoals vermeld heb ik die slipstreamed CD wel aangemaakt met de drivers erop, maar die methode is eigenlijk bedoeld om toe te passen tijdens de schone installatie, dus met drivers op isntallatieCD indien geen floppy drive beschikbaar, zodat de sata-schijf gezien wordt door XP-setup. Maar wat te doen als windows al geïnstalleerd is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...