Ga naar inhoud

Na update/herstart win7, loopt systeem vast


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie heeft het volgende al eens meegemaakt en de oplossing daarvoor : Heb een netbook (Packard Bell dot m/u) pas 3 dagen geleden gekocht. Windows 7 voorgeinstalleerd. Het opzetten lukte allemaal probleemloos. Echter nu ik een 1e windows update moest uitvoeren blijft hetbook hangen na herinstallatie.Krijg een eeuwig durende melding van: windows systeem aan het configureren. Computer niet uitzetten. Kan alleen nog een recovery instal doen via Packard Bell recovery manager, alles weer terug gezet naar fabrieks instellingen en op nieuw geinstalleerd. Verliep probleemloos. Echter weer na een nieuwe win update/herstart het zelfde probleem. Packard Bell support gebeld en die wijzen naar Microsoft. Microsoft gebeld maar die zegt dat bij een pc met voorgeinstalleerde software je bij de fabrikant (Packard Bell) moet zijn. Ook via de online support van Microsoft krijg je zodra het woord OEM valt te zien dat je de fabrikant moet bellen. Maar die verwijst weer naar MS zodra ik ze het probleem had uitgelegd. peterwillem ps: dit staat ook al op een ander draadje bij hardware, maar ik dacht dat het hier beter thuis is.
Link naar reactie
Ik kan niet anders zeggen dat MS gelijk heeft. Support voor OEM ligt bij de fabrikant, maar die zal wel zeggen dat Windows goed is geïnstalleerd, dus dat het probleem ontstaat door de update en daar zou MS verantwoordelijk voor zijn. Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven. Ik weet niet of de support voor updates bij OEM ook bij de fabrikant ligt. Weet je of het om een bepaalde update gaat, misschien kun je die overslaan ? Die optie bestaat in ieder geval wel als je vai configuratiescherm handmatig naar update's gaat.
Link naar reactie
Bedankt, Ik weet niet of het een bepaalde update is. Na 1e instal van win7 kwamen er via autoupdate een aantal (10 of iets meer) essentiele updates binnen. Daar toen alles op automatisch downloaden en installeren stond had ik er geen erg in , pas na de herstart begon de ellende. Dat gesteggel tussen MS en PB heb ik eigenlijk geen boodschap aan. Het netbook gaat terug naar Dixons. Alleen pas na mijn vakantie, want daar wil ik het gaan gebruiken. Na recovery instal (fabrieks) winupdate uitgeschakeld, en dan is het netboek goed te gebruiken. Maar mischien had iemand anders dit ook mee gemaakt? peterwillem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...