Ga naar inhoud

geen driver voor canon mp210 in win7


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allen, ik heb een netwerk thuis, met een bedrade xp-machine en een draadloze laptop met vista (beide 32b). Aan die xp-machine zit een canon-printer, de pixma mp210. Vandaag kocht ik een nieuwe pc, met win7 64bit, die hangt nu ook in het netwerk. Als ik aan die win7 een printer toevoeg, dan vindt hij de canon van de xp-machine, echter: hij gaat dan meteen naar windows update, en geeft na een tijdje de melding dat er geen driver is en dat ik een locatie moet opgeven waar hij die driver kan vinden. Ik heb het volgende geprobeerd: - naar de canon website gegaan, daar een w7 64b driver opgehaald (mp210swin64101ea24.exe), maar die geeft zowel op de xp als op de w7 de melding "geen geldige w32-toepassing" - een ander bestand gedownload dat ook iets met drivers en Win7 te maken had, maar die gaf, ook op alle machines, de melding dat hij geen printer kon vinden en gaf er vervolgens de brui aan - bij de w7 compatibility website geeft MS aan dat de printer (pixma mp210 dus) "volledig ondersteund wordt zonder dat er iets speciaals behoeft te worden gedaan" - googelen op een paar trefwoorden maakte mij ook niet wijzer Ik heb geen idee hoe ik nu vanaf de w7-machine de printer van de xp-machine kan gebruiken. Iemand een idee hoe ik verder kan? Alvast bedankt! Piet
Link naar reactie
Op de site van Canon kom ik deze driver tegen voor jouw printer: MP Drivers 64 bit Version 1.01 Released on 24-10-2009 http://software.canon-europe.com/software/0035907.asp?model= De melding "geen geldige w32-toepassing" duidt op een corrupte download. Download het bestand even opnieuw. Installeren hoeft niet, uitpakken is voldoende. Pak het bestand uit met WinRAR en verwijs naar de driver wanneer je de printer gaat toevoegen op de Windows 7 PC.
Link naar reactie
dag JBS, dank voor de reactie. Het is geen driverprobleem, denk ik. Ik heb vanochtend de printer direct aan die W7-machine gehangen, en die was daarna binnen twee seconden herkend èn geïnstalleerd. En hij printte ook nog! Het probleem is blijkbaar dat W7 die printer over een netwerk niet herkent. De Vista-laptop heeft daar geen enkel probleem mee. Ik heb geprobeerd in één of ander logbestand bij W7 te achterhalen welke installatiebestanden hij gebruikte, maar dat onderzoek liep op niets uit. Iemand die dit probleem bekend voor komt? Heeft het te maken dat W7 64bits is? Hoe ga ik verder? Piet
Link naar reactie
De situatie is dus een pc met Win XP en daar hangt de Canon aan. Deze wil je delen in het netwerk, zodat je vanaf de Win 7 pc kunt printen. Om de printer via het netwerk op de Win 7 pc ga je als volgt te werk: 1. Zorg dat de printer op de XP pc gedeeld is 2. Installeer de printer lokaal op de Win 7 pc (als of hij fysiek aan je pc hangt) 3. Ga naar eigenschappen van de printer en maak in het tabblad poorten een nieuwe poort aan. Zorg dat deze poort verwijst naar je lokale netwerk. Waarschijnlijk zul je niet kunnen bladeren naar je printer, maar het adres handmatig in moeten vullen. Het adres zal iets zijn zoals //naamvanjepc/canonprinter
Link naar reactie
Soms is het zo dat de printer in een netwerk niet herkend wordt omdat er de nodige software , driver , voor die printer ontbreekt. dan wordt bij de installatie in het netwerk gevraagd om de noodzakelijke driver te installeren en dat moet je dan toestaan. Ik had hetzelfde probleem bij een printer in een netwerk met een xp machine. http://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html Hier staat ook iets over delen in win7
Link naar reactie
[quote:0389e386aa="Edouard"]Soms is het zo dat de printer in een netwerk niet herkend wordt omdat er de nodige software , driver , voor die printer ontbreekt. dan wordt bij de installatie in het netwerk gevraagd om de noodzakelijke driver te installeren en dat moet je dan toestaan.[/quote:0389e386aa]En verwijzen naar de driver die je van de canon site gedownload hebt. Niet de .exe. maar uitgepakt zodat je naar de specifieke driver kunt verwijden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...