Ga naar inhoud

Windows INSTALLEREN HOE ??????


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi ik heb een laptop een acer aspire en daar heb ik met een maatje opnieuw windows op laten zetten athans dat hebben we geprobeerd maar er is iets mis gegaan :roll: wat is er gebeurd: ik had een cd gekregen met windows xp inplaats van vista die is er in gegaan en de setup is gestart toen kregen we de vraag partitie c formateren en de nieuwe erop zetten en nog twee mogelijkheden we hebben er dus een aangeklikt en toen ging de setup verder de ouwe windows is eraf gehaald maar toen :cry: mijn computer kan nu dus geen nieuwe windows erop zetten omdat hij geen harde schijf enz herkent die zit er toch echt wel in we hebben niks eruit gehaald :? (dvd speler doet het wel ) hoe moet ik dit nu toch eens gaan oplossen ik ben een leek met computers ik ben blij dat ik op msn kan en spelletjes enz kan doen maar verder weet ik er niet veel van ik wil de laptop ook niet wegbrengen want dat word een duur geintje ik hoop dus eigenlijk dat iemand me kan helpen met die probleem want ik snap er niks meer van :x alvast bedankt groetjes wesley :D
Link naar reactie
Hier kom je er wel mee: Download de [url=http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId=961&DwnldID=9727&lang=eng]SATA drivers[/url] Voer het driverprogramma uit met de optie -A In de directory C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Driver staan dan een aantal bestande waaronder TXTSETUP.OEM die je naar een floppy copieerd. Start de XP installatie, toets F6, en selecteer de installatie van extra stuurprogramma's vanaf deze floppy.
Link naar reactie
waarschijnlijk niet, bij Vista wordt het wel herkend, maar XP dacht ik inderdaad van niet, maar dan werkt een USB floppy drive denk ik ook niet? Drivers slipstreamen is de enige andere oplossing dan lijkt mij. Gebruik bijvoorbeeld Nlite. Maar misschien heb je zelf ook een idee Gerben? Of schiet je alleen andere posts af...
Link naar reactie
Ik weet het zo 123 ook niet. Als je een usb flop hebt, en je kunt usb legacy (storage) support aanzetten in het bios, misschien dat het dan lukt. Je kunt xp wel installeren vanaf een usb stick mbv enige hacks, maar dan loop je bij installatie volgens mij nog steeds tegen hetzelfde probleem aan. Namelijk dat de xp setup geen sata disks ziet. Je kunt nlite eens proberen. Ik meen daarin wel eens een optie voor textmode drivers gezien te hebben. En die drivers heb je dus nodig, om tijdens de installatie sata controllers aan te kunnen sturen.
Link naar reactie
[quote:da5b2bfe08="Linefood78"]Waar is wesleymk3 en z'n maatje Volgt hij het nog allemaal een beetje ? :wink:[/quote:da5b2bfe08] Die heeft geen internet meer thuis ;-) Geen idee of TS dit nog leest maar via Acer kan hij gewoon de DVD's bestellen tegen verzendkosten. Dan duurt het wel een paar dagen maar kan hij gewoon weer verder..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...