Ga naar inhoud

Kleine OS-partitie of grotere OS + PF-partitie?


anoniem

Aanbevolen berichten

Goede avond, Ik ben van plan om mijn HDD te formatteren, en ik vraag me af welke de beste weg is om te partitioneren: 1/ [b:db8a5063a5]Een C-partitie van 40 GB voor mijn Windows OS, en de rest van de HDD voor Program Files (PF) + al de rest.[/b:db8a5063a5] - OF - 2/ [b:db8a5063a5]Een C-partitie van 100 GB voor Windows OS + PF, en de rest van de HDD voor al de rest.[/b:db8a5063a5] [u:db8a5063a5]Mijn redenering:[/u:db8a5063a5] De eerste partitie neemt ca. 25GB in van 40 GB: totaal vrije ruimte 15GB De tweede weg neemt ca. 60GB in van 100 GB (ben de PF nagegaan op mijn HDD): totaal vrije ruimte 40GB Met andere woorden, in mijn opzicht, zal de eerste sneller opstarten, met een OS van 25GB en vrije ruimte van 15GB en niet de tweede, met een OS + PF, in totaal 60GB (meer dan het dubbele), maar met een (grotere) vrije ruimte van 40GB. Wat is bepalend? De gigabytes om te laden, of de vrije ruimte? MVG,
Link naar reactie
Ik heb in t verleden getracht alleen mijn OS op partitie 1 te zetten en mijn Progs op part.2 en evt restdata op een mogelijk 3e partitie.. Dat had toendertijd wel enige zin maar tegenwoordig, ik weet t niet meer.Dooesnee PC's zijn al snel Sprak laatst een ICTer die zij "alles op 1 partitie, Wél een image ivm crashes"Data etc op 2e schijf en ook zorgen dat op die schijf je swapfile staat. Zou t snelst werken. Maar ik typ nog niet tegen een 386er aan dus voor ons maakt t geen bal uit. Zorg dat je de spullen die jij belanrijk vind op meerdere locates staan... suc6 Anjo
Link naar reactie
Naar mijn mening kun je beter je systeem en programma bestanden in dezelfde partitie houden. Het hangt van het aantal geïnstalleerde programma's af maar 40 GB voor het totaal lijkt me wel genoeg. Het voordeel hiervan is dat als je een (backup) image hebt gemaakt en er raakt iets in de war, het terugzetten meteen weer een werkend systeem oplevert. Als je alles in één partitie zet wordt een image erg groot en duurt het maken en terugzetten een stuk langer. Voor het opstarten maakt het niet veel uit, lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...