Ga naar inhoud

Code page veranderen bij WinXP boot(manager)


anoniem

Aanbevolen berichten

Systeem WinXP prof SP2 Ik moet de code page, die standaard 437 is bij boot van WinXP veranderen in 860 (Portugees) Dat gaat met een batch file met het commando: chcp 860 Op c: (active) staat Win98 Op d: staat WinXP De autoexec.bat file op c: wordt, als WinXP wordt opgestart, niet ge-runned, dus daar kan ik dat commando niet neer zetten. Hoe maak ik WinXP wijs dat hij code page 860 opstart bij boot? perloc
Link naar reactie
Binnen Windows doe je dat met de landinstellingen, dus ik neem aan dat het gaat om het wijzigen van de codepagina binnen een dosbox (cmd.exe) Mogelijk is dit een oplossing: Maak in het register in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Command Processor een nieuwe stringvalue aan en noem die AutoRun. Geef hem de waarde chcp 860 . De opdracht chcp 860 wordt dan elke keer bij het openen van cmd uitgevoerd.
Link naar reactie
Voor Windows zelf had ik de landeninstelling al gedaan. Het vervelende is dat het niet vast blijft staan, zo af en toe verandert een programma mijn Portugeses keyboard weer naar een Amerikaans keyboard. Ook verdwijnt af en toe in de taakbalk de omzetting van keyboard en moet weer worden geactiveerd in het Control Center. Dank voor je register sleutel, het werkt! Voor programmeren -zoals ik doe- is NE.com welhaast een must. Zelfs Edit.com is nog te omslachtig en Notepad is rondweg onbruikbaar. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...