Ga naar inhoud

Fout in samenwerking Outlook en Word


Aanbevolen berichten

Beste, M'n pc is heel erg mijn geduld aan het testen: elke keer als ik een e-mail wil bewerken of schrijven krijg ik de melding: Microsoft Word is set to be your e-maileditor. However, word is unavailable, not installed or not the same version as Outlook. The Outlook e-mail editor will be used instead. Mogelijke oplossingen: 1. Stel Word opnieuw in (mogelijk moet u de computer opnieuw opstarten of Analyse en herstel uitvoeren). 2. Installeer Word opnieuw. 3. Voer een upgrade van Word uit. Hoe werkt oplossing 1 en 3? Ik heb de CD niet meer, wie weet wat ik moet doen. Het vervelende is dat als ik na een mailbericht te hebben geopend en dan een Word-bestand open, de tekst in het Word-bestand niet kan zien. Ik heb bij options/mail format al diverse keren het vinkje voor 'Use Microsoft Word 2003 to edit e-mail messages' aan en uitgezet. Bij voorbaat dank! thomas
Link naar reactie
heb je een versie van office of twee verschillende op die pc? ga start-configuratiescherm-software (of programma´s oid) en vraag de lijst met geïnstalleerde programma´s op. klik rechts op ms office en kies wijzigen. je krijgt dan een optie om onderdelen toe te voegen, en dat doe je dus met word. (nb. hoe het werkt is afhankelijk van je officeversie; met 2003 of hoger heb je (meestal) geen cd nodig, met lagere versies wel.)
Link naar reactie
Beste Derk en/of anderen, dank je. Ik heb 2 versies, 2003 en vanochtend een trial-versie van 2007. Ik heb net de software van 2003 re-installed (2e optie, of had ik de 1e moeten nemen, weet niet direct het verschil). Het leek even goed te gaan, maar kreeg toch weer de error. Volgens mij begint de ellende als ik in een mail opsommingstekens toevoeg. Ik krijg dan een foutmelding en vervolgens de tekst: Word automatically saved changes to the normal document template. Do you want to load it? Waarom de opsommingstekens voor ellende zorgen is me niet duidelijk. thomas
Link naar reactie
trial versie 2007 zou ik eraf gooien. en probeer eens het volgende: -sluit alle officetoepassingen af -laat in de verkenner zoeken naar normal.dot (zorg wel via extra-mapopties-weergave dat systeembestanden en verborgen bestanden worden weergegeven, en evenzo de bekende extensies). normal.dot is zeg maar de basisinstelling van jouw word. daarin plegen echter nogal eens ongerechtigdheden te sluipen, en dan krijg je bijv het rare soort foutmeldingen die jij beschrijft. - gevonden (soms meer dan 1) : hernoem cq verwijder (elke) normal.dot. - ikzelf herstart nu eerst altijd de pc - als je word weer opstart wordt een ´maagdelijke´ normal.dot aangemaakt, en de kans is groot dat je nu van de foutmeldingen verlost bent.
Link naar reactie
dit lijkt te werken, hoewel bij opstarten niet automatisch een nieuwe normal.dot werd aangemaakt? en als ik outlook opstart zegt hij eerst dat de folder-list niet kan vinden en start dan niet op. na 3 keer werkt het gewoon. heb ik wel eens eerder gehad en dat ging toen vanzelf over. maar kan in ieder geval weer gewoon bullets aanmaken in berichten en de normal template meldingen zijn weg. enorm bedankt voor je hulp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...