Ga naar inhoud

probleem toegang tot gezamenlijke werkgroep


Aanbevolen berichten

Sinds vanmorgen heb ik een vreemd probleem Ik heb thuis een bekabeld netwerkje waaraan een paar computers hangen die allemaal XP Pro draaien Ze zitten allemaal in dezelfde werkgroep en kunnen ook internet gebruiken Vanmorgen is een stop doorgeslagen (ik weet niet of dat de reden is) en sindsdien heb ik met een computer die in die electr groep zit geen toegang meer tot internet, geen toegang meer tot gezamelijke bestanden en kan via de verkenner die compuer niet meer op. Bij de gezamenlijke connecties wordt de computer ook niet meer zichtbaar De netwerk adapter werkt wel (getest via windows) en zegt ook dat deze )hardwarematig) verbinding heeft Ik heb de betreffende computer ook opnieuw aangemeld bij de betreffende werkgroep maar dat maakt niets uit Wie weet wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen??
Link naar reactie
met deze gegevens zou je concluderen dat het probleem in die ene pc zit. dus is de eerste actie: zet op die pc een herstelpunt terug van kort voor de stroomonderbreking. wellicht is het daarna verstandig om alles even uit te zetten/stroomloos maken, en de boel in volgorde weer aan te zetten: eerst de router, die laat je helemaal doorstarten, en vervolgens een voor een de pcs.
Link naar reactie
ik vond je idee van systeemherstel een goed idee Ik heb de versie van gisteravond erop gezet Maar....................... Na de opstart gaf windows een foutmedling dat het sytem bestand kwijt is !!! Ik kreeg het windows advies om van mijn cdrom via setup de zaak te herstellen door op R te drukken Dat heb ik gedaan en dan kom ik in de oude DOS prompt terecht het systeem zegt nu 1: c:\windows bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden? Ik heb toen 1 <enter> gedaan en dan zegt ie c:\windows> maar wat moet ik nu doen? Ik zie door er doorheen te bladeren via de spatiebalk een system bestand van ) kb en een system.ini van 247 kb Wat nu, ik ben helemaal van de kaart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...