Ga naar inhoud

Muziekafspeellijst die muziek uit 1 grote database plukt!


Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels een redelijk groot aantal muzieknummers. Ik heb vele losse nummers (zo los gedownload) en een groot aantal albums. Maar omdat ik inmiddels zoveel albums heb. Zitten er behoorlijk wat dezelfde nummers bij. Dit is natuurlijk jammer voor de ruimte. Daardoor kwam ik op het idee, om alles in 1 grote map te zetten. Alle nummers en alle nummers uit de albums. en dan een playlist maken, van dat album. ZODAT deze playlist de nummers uit die grote map, de database, kan halen. Zo kan je dus bijvoorbeeld het nummer Krezip - Sweet Goodbye's, afspelen laten in Album A, in Album B etc. Ik weet dat je met wmp een afspeellijst kan maken. Hierdoor krijg je m3u bestanden. Maar volgens mij zoekt ie naar de originele locatie van het bestand, en dan lukt dit of de één of andere manier niet. Ik heb ook ontdekt dat je een m3u zelf kan maken, door middel van een simpel kladblok bestand. Heb hiermee geprutst met gevolg dat de nummers niet wilde afspelen, omdat het bestand gewoon fout is. Weet iemand een goede oplossing?? Thanks in advance! :P
Link naar reactie
Gooh, dan zoek je zoolang. En dan googlje je ff 'zinloos' en dan vind je zomaar iets handigs :evil: :D [quote:989dd2fb7e] Je kunt een m3u relatief en absoluut maken. Een absolute m3u heeft in de regels het volledige pad staan van de bestanden, dus bv op regel 1 staat dan F:\Mijn Documenten\Kylie Minogue - X 192kbps\01 Kylie Minogue - 2 Hearts.mp3 Een m3u die je zo maakt kun je op iedere plek op je pc bewaren en afspelen maar je kunt niet de map met bron(muziek) bestanden veranderen van locatie want dan klopt de m3u niet meer aangezien deze dan verwijst naar een muziek bestand welke niet meer op die lokatie aanwezig is. [/quote:989dd2fb7e] Zou dit dus mogelijk zijn? Dat ik al mijn nummers op de locatie 'D:\muziek' zet, en dat in mijn m3u bestand, de nummers naar deze locatie verwijzen ??
Link naar reactie
Je kan in Windows Media Player ook een library aanmaken. Deze wordt dan automatisch bijgewerkt als je MP3's aan je verzameling toevoegt of eruit verwijdert. Je kan dan de hele library afspelen door middel van een auto playlist, ook deze wordt dan automatisch bijgewerkt als er iets aan je verzameling verandert.
Link naar reactie
Als een nummer onderdeel is van een album en van een hitlijst vind ik het juist goed dat ik deze gescheiden heb. Ik wil de hitlijst en het album compleet houden. Ik heb 30.000 nummers en ook een flink aantal dubbele maar ik vind het eigenlijk best. Mijn collectie is 180 gigabyte: Gezien de prijzen van harde schijven kan het niet uit om hier tijd aan te besteden plus ik vind het wel lekker overzichtelijk met al die hitlijsten. Dat ik sommige nummers 4 keer heb - so be it. Ik heb van mijn collectie ook een backup op een 250 gig usb schijf.
Link naar reactie
[quote:2ecf82662d="Leo S"]Je kan in Windows Media Player ook een library aanmaken. Deze wordt dan automatisch bijgewerkt als je MP3's aan je verzameling toevoegt of eruit verwijdert. Je kan dan de hele library afspelen door middel van een auto playlist, ook deze wordt dan automatisch bijgewerkt als er iets aan je verzameling verandert.[/quote:2ecf82662d] Klinkt goed, maar hoe kan je dit doen ? :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...