Ga naar inhoud

Onzichtbare systeembestanden zichtbaar maken?


Aanbevolen berichten

Hee, Is het mogelijk om systeembestanden die niet te zien zijn zèlfs als [b:c9e4175d58]'Mapopties - Weergave - Systeembestanden verbergen'[/b:c9e4175d58] en [b:c9e4175d58]'Mapopties - Weergave - Verborgen bestanden verbergen'[/b:c9e4175d58] afgevinkt staan? (apart programma of systeemaanpassing) Dan kan ik waarschijnlijk een probleem oplossen. Gr. rc
Link naar reactie
Omdat ik iets verkeerd heb gedaan met de Bureaublad mappen. Ik weet zeker dat het om bestanden gaat, maar ik kan ze niet zien. Ik verplaatste alles van de All Users map naar mijn gebruikersaccount, omdat ik ervoor wou zorgen dat een andere account geen toegang kreeg tot alle bestanden (zo leeg mogelijke account). Ik verplaatste dus ook de bureaubladmap, met alles erin. Ik maakte zelf weer een Bureaublad map daar aan, omdat de andere weg was. Sindsdien verschijnt er niets op het bureaublad meer als ik in All Users/Bureaublad bestanden zet. Ik zie ze [b:2829f2cd46]dubbel[/b:2829f2cd46] als ik een bestand in [Gebruiker]/Bureaublad zet. Dus het gaat gewoon om een klein bestandje wat ik niet zie. Ik denk dat ik al een idee heb, ik haal gewoon de map van een andere XP computer af, dat helpt vast wel.
Link naar reactie
Ik denk niet dat er sprake is van een verborgen bestandje. z.g. Superhidden Files, die je dus niet zonder meer ziet als je verborgen en systeembestanden verbergen hebt afgevinkt, bestaan overigens wel degelijk. Dit geldt ook voor het laten zien van bekende bestandsextensies. Omdat je echter de shortcuts dubbel te zien krijgt als je ze in de gebruikersmap zet denk ik dat er door het copiëren een fout in het register is ontstaan. In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders staat een sleutel Common Desktop. Die zou moeten verwijzen naar C:\Documents and Settings\All Users\Desktop. Ik kan me voorstellen dat die door het copiëren naar de <gebruiker>\desktop is gaan verwijzen. Omdat <gebruiker>\desktop zelf ook geladen wordt gebeurt het dan nu 2 keer.Het pad naar de desktop van de (huidige) gebruiker staat nl in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders en dat is afgeleid van HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders, waar desktop de waarde %USERPROFILE%\Desktop heeft. Als de eerste sleutel ook verwijst naar <gebruiker>\desktop zou je die waarde terug kunnen zetten naar C:\Documents and Settings\All Users\Desktop. Ik weet echter niet of er nog andere sleutels bij het geheel betrokken zijn (kan best) en het teruggaan naar een herstelpunt, zoals eerder gesuggereerd lijkt me dan ook een veikiger methode.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...