Ga naar inhoud

Vista start niet meer op: bestanden en instellingen weg...


anoniem

Aanbevolen berichten

Helluup! Eergisteren was de batterij van m'n acer 9301 laptop leeg waardoor hij zelf uitging. Ben gaan slapen en de volgende ochtend heb ik 'm weer aangezet en ineens begon chkdsk te draaien. Tot m'n verbazing bleek dat na de controle van chkdsk m'n account in Win Vista Ultimate nog wel bestond, maar helemaal leeg was. Mappen waren foetsie en ook kon ik programma's en files niet meer terugvinden. Ik heb toen systeemherstel uitgevoerd en teruggezet naar de laatste datum. Dit duurde erg lang, maar uiteindelijk startte de machine zelf weer opnieuw op. Maar ik kreeg toen het bericht in windows bootmanager dat er iets met het winloader.exe bestandje is gebeurd waardoor windows niet meer gestart kan worden. Heb via de recovery-cd geprobeerd om de boel te repareren, maar windows geeft aan dat er niks gedaan kan worden (en dat ik het foutrapport mag doorzenden naar hen). Heb toen zelf chkdsk/f/r/ uitgevoerd en toen dit niet werkte c:/bootrec.exe/fixboot uitgevoerd. Dit had ook geen resultaat. Ben vandaag bij MyCom geweest en heb een HD-adapter gekocht om toegang te krijgen tot m'n HD uit de laptop via een andere pc. Dit is gelukt, alleen zie ik helemaal geen bestanden meer op de schijf! Enkel wat mappen, maar die zijn volgens de verkenner allemaal leeg:S Users zijn niet meer te vinden en ook is de documents en settings-map weg... De bestanden moeten nog ergens opstaan, dit kan ik zien aan de ruimte die in gebruik is op de schijf (is niet veranderd). Heb ook Pandora recovery gedownload en er staan wel wat vreemde mappen, maar docs enzo zijn niet meer te vinden! Kan iemand me please vertellen hoe ik de bestanden kan terughalen? Windows kan altijd nog opnieuw geinstalleerd worden, het gaat me vooral om m'n documenten, foto's en overige bestanden die ik niet kan bereiken... Alvast enorm bedankt voor de genomen tijd en moeite!
Link naar reactie
[quote:cf01cf6b81="Anjo"]Kun je hier iets meedat je Panda al had, maar mss dat een van deze , zag wel wat meer kan http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwdatarecovery.html suc6 Anjo[/quote:cf01cf6b81] Hoi, bedankt voor je berichtje! Ben nu diskdigger aan het draaien. Net als andere recovery programma's vindt hij vooral internetafbeeldingen (van websites die ik ooit bezocht heb en ik niet van wist dat er plaatjes van werden opgeslagen) gifjes en png's waar ik eigenlijk niet zoveel aan heb... Ik heb de schijf zo uit'm'n laptop aangesloten op een desktop, en kan mijn useraccount niet terugvinden (waarin mijn documents enzo zitten) in de map users... Heb je een id hoe ik hier wel in kom? Thnx!
Link naar reactie
[quote:cce9dbdfce="Anjo"]ga via "deze computer"naar betreffende schijf en druk dan op "ctrl ""F' voer "documenten"in.... Het is een wilde gok, maar t proberen waard. Anjo[/quote:cce9dbdfce] Nope... Kan helaas niks vinden. Zou het kunnen liggen aan het feit dat het een XP OS is en geen vista, zoals de harddisk uit m'n laptop? Groet en bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...