Ga naar inhoud

Waarom vraagt netwerk steeds om wachtwoord/gebruikersnaam?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vaste PC met Windows 7 en een laptop met Windows Vista. Als ik vanuit mijn PC in mijn laptop wil vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord. Dit zijn mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn laptop. Dit hoef ik maar 1 keer in te voeren, maar als ik mijn pc of lapop opnieuw opstart dan moet ik dit weer ingeven. Het aanvinken van wachtwoord onthouden heeft geen zin. Als ik vanuit mijn Laptop naar mijn pc wil dan moet ik dit ook doen, alleen heb ik op mijn pc geen wachtwoord dus hoef ik alleen mijn gebruikersnaam in te voeren. Dit is erg vervelend om iedere keer te doen. Ik heb al gezocht op internet maar ik kon geen oplossing vinden, ik heb al wat instellingen gewijzigd in het netwerkcentrum maar dat heeft niets geholpen. Ik kan trouwens wel in de PC van mijn broer (Vista) en die van mijn ouders (XP) komen, zonder een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Misschien weet iemand de oplossing ?
Link naar reactie
Daarvoor moet je gaan naar het netwerkcentrum (config. scherm) -> geavanceerde instellingen voor delen wijzigen scrol naar beneden waar je de optie "met wachtwoord beveiligd delen" Die optie uitzetten en dan zou het leed geleden moeten zijn. Ik herken dit probleem ongeveer, heb het vroeger ook eens gehad. Als je onder een werkgroep mappen deelt betekent het dat op alle pc's dezelfde gebruikersnaam wachtwoorden moet hebben om te verifieren. Zo gauw deze inloggevens verschillend zijn krijg je op de pc waar je via netwerkmap op wilt de melding dat je je gebruikersnaam en wachtwoord op moet geven. Kijk je accountgegevens na en verwerk dit op alle pc hetzelfde en kijk of je probleem opgelost is. Ondanks dat je netwerkje (waarchijnlijk) achter een beveiligde router hangt vind ik het eigenlijk geen oplossing op deze veiligingsmethode "wachtwoord uitzetten" in te schakelen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Misschien lost dit je probleem op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...