Ga naar inhoud

Kan ik geluidskaart op PCI-e X16 poort aansluiten?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn moederbord 2x PCI-e X16 slots, 2x PCI-e X1 en geen PCI sloten. Daar zit momenteel een AMD Radeon 6990 op aangesloten. Daarnaast zitten er op beide PCI-e X1 poorten een 1TB PCI-e SSD (zo'n hybrid geval). Nu heb ik voor mijn verjaardag een Asus Xonar PCI-e soundcard gekregen, maar met zo'n PCI-e X1 aansluiting. Kan ik, zonder problemen, de soundcard op een PCI-e X16 poort aansluiten ? Ik wil dit niet eerst proberen, misschien gaat de kaart dan wel kapot en dat is zonde.
Link naar reactie
Bij mijn weten past een x1 kaart zonder problemen in een x16 slot. Evengoed is het beter voor alle zekerheid, de handleiding van het moederbord te checken. Want als ik check in die van mijn Asus P8Z68-V Pro, dan zie ik alleen bij slot PCIe 2.0 16_3 [Black] staan, dat deze compatibel is met "PCIe x1 and x4 devices". Die PCIe 2.0 16_1 en PCIe 2.0 16_2 zijn gereserveerd voor videokaarten. En check de specificaties van de PCIe kaart, om te zien met welke PCIe sloten deze compatibel is. Ikzelf heb een PCIe x1 HVR-1700 Media Center Kit, die ook gebruikt kan worden in x4/x8/x16 sleuven.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...