Ga naar inhoud

Hoe pas ik radiotype van mijn netwerk aan?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik was zojuist het een en ander aan het downloaden van mijn eigen webserver en het viel me op dat het trager ging dan anders. Een vlugge blik op mijn WIFI instellingen leert me dat er bij het "Radiotype" van mijn netwerk nu ineens 802.11g staat. Dat was altijd 802.11n, en dat is een stuk sneller. Dat levert nu 2 vragen op: 1. Hoe kan het dat dit ineens is veranderd? 2. Hoe krijg ik dit weer terug op 802.11n? Als ik de eigenschappen van de WIFI adapter bekijk, dan staat er bij de draadloze modus netjes IEEE 802.11b/g/n, dat lijkt me correct. Blijkbaar moet ik het in de router zoeken. Ik heb ingelogd op de router config, maar ik denk dat ik op dit vlak even iets kennis tekort kom. Weet iemand waar ik die instellingen kan beheren? Het is een Linksys router.
Link naar reactie
Bij mijn weten kan het radio type van een draadloze router niet vanzelf veranderen. Staat de beveiliging nog wel op WPA2-Personal AES? Er zijn overigens nog al veel verschillende Linksys routers. Check bijvoorbeeld deze hyperlink How to Configure Linksys Wireless Router. Daar staat onder andere een afbeelding van Wireless > Basic Wireless settings. Standaard staat deze Wireless Network Mode op Mixed. Wellicht wordt het ook wel tijd voor een ander sterk router wachtwoord. Dus die je gebruikt om op de draadloze router in te loggen. Overigens kun je dat inloggen altijd het beste doen, via een PC die via een netwerkkabel op de router zit.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...