Ga naar inhoud

Waarom hapert mkv-bestand tijdens afspelen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop. Nou wou ik daar dus een 1080P MKV'tje op bekijken, maar bij het afslepen, hapert het beeld af en toe, en dan staat hij zelfs in de speciale "Movie-Mode". Eerst dacht ik dat het aan het bestand lag, maar toen ik het zelfde bestand met het zelfde programma (vlc en XBMC) op mijn MacBook afspeelde waren er totaal geen haperingen (en mijn MacBook is 4 jaar oud, en heeft stuk mindere specs). Mijn vraag is dus nu, weet iemand wat ik hieraan kan doen, want deze nieuwe laptop heeft een wat groter scherm en is Full HD. Ik zal nog even voor de zekerheid de specs van mijn MacBook en MSI plaatsen? MacBook White Mid-2007 Intel Core 2 Duo 2,16 GHz 2 GB DDR2 SDRAM Intel GMA 950 64 MB MSI GE620DX-296NL Intel Core i7 2.0 GHz (quad-core) 8 GB DDR3 SDRAM nVidia GeForce GT 555m met 2GB SDRAM Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Link naar reactie
Als het afspelen van een .mkv videobestand hapert kan dat verschillende oorzaken hebben. Uiteraard kunnen de specificaties van de laptop te wensen over laten, maar vaker is de oorzaak software-matig. Het meest eenvoudig is dit te testen door het volgende te proberen: 1. Maak gebruik van VLC Mediaplayer. Deze veelzijdige mediaplayer heeft zelden moeite met .mkv bestanden 2. Probeer eens Arcsoft Totalmedia. Deze mediaplayer is erg veelzijdig en kan tevens zonder moeite blu-ray downloads afspelen. 3. download eens een ander 1080p .mkv bestand om te zien of er dan nog steeds problemen zijn. Soms wil het voorkomen dat de maker van het .mkv bestand niet de juiste instellingen heeft gekozen tijden het comprimeren van het oorspronkelijke videobestand naar het .mkv formaat. veel succes!
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...