Ga naar inhoud

Hoe zet ik .mp3 snel om naar .WAV?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn computer staat een groot aantal MP3-geluidsbestanden. Deze wil ik als WAV-bestanden branden op CD's. De conversie van MP3 naar WAV doe ik nu als volgt. Eerst de MP3's op CD branden. Vervolgens deze CD rippen met - in mijn geval - Audiograbber waarbij gelijktijdig conversie van MP3 naar WAV plaatsvindt. Tenslotte brand ik deze WAV-bestanden weer op CD. Het zal duidelijk zijn dat deze procedure veel saai werk betekent, maar vooral zeeën van tijd kost en eigenlijk ondoenlijk is voor veel bestanden. Bestaat er een mogelijkheid om de MP3-bestanden vanaf de computer rechtstreeks naar WAV-formaat op CD te branden?
Link naar reactie
Wav formaat moet je sowieso niet hebben. Op audio cd gebruik je cdda. Wel worden hiervoor vaak wav bestanden als bron gebruikt. MP3 bestanden kun je rechtstreeks converteren naar cdda, met nero. Gewoon een audio cd kiezen, mp3's selecteren en branden maar. Hou er overigens rekening mee, dat niet alle mp3 bestanden werken. Een mp3 die perfect draait op de pc, wil wel eens pure stilte opleveren op de cd. Je zou voor de zekerheid naar image kunnen branden, en die eerst uittesten voor je het op cd zet.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...