Ga naar inhoud

Is deze mail echt van Microsoft?


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn Hotmail account kreeg ik een mail met bovenstaand onderwerp. Ik heb de mail niet "geopend" alleen in het rechtervak gelezen. Daar lijkt het of de mail van Microsoft afkomstig is, alles is in normaal Nederlands geschreven. Het gaat over een gewijzigde gebruikersrechtovereenkomst en als je die wil lezen moet je op hier klikken. De letterlijke tekst van de mail luidt: We hebben de Gebruiksrechtovereenkomst van Microsoft bijgewerkt. Deze overeenkomst is van toepassing op veel van onze online diensten, waaronder je Microsoft-account en veel van onze online consumentenproducten en -diensten, zoals Hotmail, SkyDrive, Bing, MSN, Office.com, Windows Live Messenger, Windows Photo Gallery, Windows Movie Maker, Windows Mail Desktop en Windows Writer. Raadpleeg hier de nieuwe Gebruiksrechtovereenkomst van Microsoft en bekijk de gemaakte wijzigingen. De bijgewerkte overeenkomst gaat in op 19 oktober 2012. Als je onze diensten na 19 oktober blijft gebruiken, ga je akkoord met de bepalingen in de nieuwe overeenkomst. Je kunt de diensten natuurlijk op ieder gewenst moment opzeggen. De overeenkomst is aangepast om deze beter leesbaar en begrijpelijker te maken. We hebben bijvoorbeeld een vraag-en-antwoordindeling gebruikt, waarmee we denken dat de voorwaarden duidelijker naar voren komen. Daarnaast geven we helder aan hoe Microsoft jouw inhoud gebruikt om consumenten beter te beschermen en onze producten te verbeteren, bijvoorbeeld door ons gebruik aan te passen aan de manier waarop onze cloudservices worden geïntegreerd in verschillende Microsoft-producten. We begrijpen dat je misschien privégesprekken voert of persoonlijke bestanden opslaat met behulp van onze producten en we willen benadrukken dat jouw privacy onze prioriteit is. Bedankt voor je gebruik van Microsoft-producten en -diensten! Microsoft respecteert je privacy. Raadpleeg onze online privacyverklaring voor meer informatie. Microsoft Corporation One Microsoft Way Redmond, WA 98052 Gezien de vreemde tekst in het onderwerp vertrouw ik het toch niet helemaal dus heb ik nog nergens op geklikt. Weet iemand of dit een van Microsoft afkomstige mail is?
Link naar reactie
Drie dingen: Allereerst de titel. Microsoft zou nooit zo'n titel verzinnen. Vergeten door de vertaalmachine te halen? In dat geval nog bijzonder stom ook. Maar doorgaans zijn zulke criminelen ook niet de slimsten. De tekst is ondanks dat het vrij correct Nederlands lijkt toch hier en daar, hoe zal ik het zeggen, een beetje kinderlijk en krom. Beetje "tante-truus-achtig". Wat probeert men met deze tekst nou eigenlijk te vertellen? Ik vrees dat het antwoord daarop verborgen ligt in de link waarop je zou moeten klikken. Niet doen dus!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...