Ga naar inhoud

Service Pack 1 en patches


anoniem

Aanbevolen berichten

Zou het mogelijk zijn dat, door de installatie van SP1 en/of diverse andere updates die In Windows XP worden opgegeven, in Windows Messenger een verbinding naar een andere computer wordt geblokkeerd. Als ik een bestand wil doorsturen langs WM, krijgt mijn geadresseerde wel de vraag of hij dit accepteert (en zie ik ook dat hij het aanvaart) maar verder krijg ik de melding dat de verbinding blokkeert. Hetzelfde probleem doet zich voor bij het aanvragen van een “gesprek” in Windows Messenger: aanvraag wordt geaccepteerd, maar er komt geen verbinding tot stand. Al “chattend” vraag ik dan aan de tegenpartij om mij om een gespreksessie uit te nodigen: Geen enkel probleem, wij kunnen praten en zij kunnen bestanden, foto’s e.d. doorsturen. Diverse mensen met wie ik langs WM chat en praat hebben deze SP1 en andere patches niet geïnstalleerd. Zij hebben eveneens Windows XP, Norton System works, Norton Firewall, alsook een breedbandverbinding. Wat ik niet weet is of dat probleem zich ook voordeed “voor” de installatie van SP1 en consoorten. Ben sinds één week met dit probleem opgezadeld en natuurlijk bezig. Alle suggesties zijn welkom: ik heb wel al het één en het andere opgezocht…gelezen en uitgetest.
Link naar reactie
Volgens mij wordt je een beetje op het verkeerde spoor gezet. Alhoewel je een bepaalde poort open moet houden voor MSN is dat niet aan jouw om dat te doen. Als je GEEN firewall hebt zijn alle poorten open. DirectX versie kan je vinden onder bureablad -->R-muisbutton-->eigenschappen -->instellingen--->geavanceerd. Daar kiezen uit monitor of adapter(weet niet zeker) Als je een GF2 of GF3 hebt of gelijkwaardig heb je hoogstwaarschijnlijk GEEN directX 9, maar 8.1 Hebben je vrienden een firewall? Wat voor MSN versie heb je?
Link naar reactie
Zoals boven vermeldt hebben mijn vrienden dezelfde firewall (Norton) en zij gebruiken eveneens Windows Messenger 4.7 . Wat directX betreft, zie ik geen GF2 of GF3, niet in adapter en ook niet in beeldscherm. PS Hun XP is wel de pro-versie. Een andere kennis, eveneens met XP Home Edition en dezelfde firewall kan mij ook zonder problemen om een gesprek vragen en bestanden doorsturen.
Link naar reactie
[color=black:4c6d4e3fbb]Je zegt dat je breedband hebt. Heb je ook een Router??? Die houdt het ook nog wel eens tegen. Je zou ook eens kunnen probeeren de firewall wan jou en de ander uit te zetten voor overdracht. Als het dan wel werkt zou je idd de poort open moeten zetten. Hoe moet iemand met Norton Firewall moeten zeggen. Ik gebruik Zone Alarm pro. Timo [/color:4c6d4e3fbb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...