Ga naar inhoud

win ip cfg


anoniem

Aanbevolen berichten

WINIPCFG wordt gebruikt om alle TCP/IP gegevens te verzamelen bij Windows 9x (ME weet ik niet). IPCONFIG wordt gebruikt om alle TCP/IP gegevens te verzamelen bij Windows NT/2000/Xp IPCONFIG moet je wel appart in een dosprompt opstarten, anders zie je maar heel even de gegevens opduiken en je ziet dus totaal niets. Voor meer informatie over IPCONFIG, moet je maar eens IPCONFIG /? typen. Dan zal je zien dat je de zelfde gegevens krijg als met WINIPCFG, alleen niet in een mooi grafisch schilletje :lol:
Link naar reactie
[quote:4708569dc5="sdk"]Ik wil graag weten of het ip van mijn pc ....11 of .10 is, normaal kan ik dit zien met winipcfg maar die zit niet op xp.[/quote:4708569dc5] Je moet "ipconfig" gebruiken. Vervolgens kun je er nog wat dingen achter zetten zoals "/all" om extra info te zien of dingen te veranderen. Edit: geen idee wat er mis was, maar om de een of andere reden zag ik net alle andere replies helemaal niet... :-? Maar ipconfig zou gewoon moeten werken hoor.
Link naar reactie
JA bedankt, ipconfig werkte idd, maar was natuurlijk nogal dos achtig (het is dos :P ), kopeiren plakken is er dus niet bij, maarja. Wat niet werkete was [quote:090a4eccce]Probeer het eens met wntipcfg (Windows NT IP Configuration)[/quote:090a4eccce] Maar nu weet ik dankzij ipconfig wel wat ip is via dmzh, helaas kan ik niet vrijgeven wat wel met de 9x grafische versie kon
Link naar reactie
[quote:adf353dd08="sdk"]JA bedankt, ipconfig werkte idd, maar was natuurlijk nogal dos achtig (het is dos :P ), kopeiren plakken is er dus niet bij, maarja. Wat niet werkete was[/quote:adf353dd08] Hoezo knippen en plakken is er niet? In een DOS-venster heb je met Alt-Enter de keuze tussen volledig scherm en vensterweergave. Bij het laatste heb je in de balk bovenaan de knoppen van selecteren, kopiëren en plakken. Is wat omslachtiger dan het gebruikelijke Ctrl-C en Ctrl-V, maar het werkt perfekt. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...