Ga naar inhoud

WindowsXP pro op deze PC??


anoniem

Aanbevolen berichten

Microsoft raadt voor XP een pc met minimaal een 300 MHz processor,128 megabyte werkgeheugen en 1,5 gigabyte harde schijfruimte aan. daarop draait windows xp wel,maar veel plezier zul je er niet aan beleven. Het werkt beter als je deze waarden verdubbelt. Het valt in elk geval aan te raden het werkgeheugen naar 256 MB te verhogen Hierdoor werkt het besturingssysteem een stuk sneller en stabieler. :wink: Voor maar liefst 250 miljoen dollar kostende reclame campagne had BILL GATES voor over om xp te lanceren.
Link naar reactie
Iedereen bedankt voor de reacties maar ik had niet goed naged8 over mijn vraag. Het blijkt namelijk dat als ik XP op deze PC zet mijn vader niet meer kan hobbyen met zijn printers waarvan de drivers allemaal gebaseerd zijn op Winhoos 95. Hiervan zijn geen 2000/XP drivers gemaakt omdat het bedrijf (Calcomp) Failliet is gegaan. Het zou zonde zijn om een A0 plotter en een A3 printer weg te laten rotten :wink:
Link naar reactie
Ik had WinXP Prof als een trein lopen op een Soltek 56H5, een Cyrix 400MHz en 128MB RAM, draaide nagenoeg perfect op alle simpele toepassingen zoals Office, Visual Studio en zelfs Photoshop, dus dat valt allemaal best wel mee. Moet er wel bij vermelden dat ik alle toeters en bellen en details uit had gezet, scheeld een hoop performance verlies.
Link naar reactie
Daar had ik duz ook al aanged8 maar met een 20GB schijf roept dit zo zijn beperkingen op. Zeker als mijn zusje (dit is eigenlijk de Familie PC) ook nog een spelltje wil doen. De MP3tjes worden al over het netwerk van mijn schijf geladen. Dan heb ik nog zo mijn spellen voor multiplayer. Bij de vorige install van Win98SE had ik die schijf al zo vol staan. 2Windows installaties maken het nog erger. Ik denk dak gewoon terug naar Win98 ga.
Link naar reactie
Onze plotter kan idd een HP emulatie draaien. Maar ik denk nie dat pa het zo fijn vindt om daar mee te gaan kl*ten omdat er al een keer een print van 10.000 gulden in dat ding vervangen is. (connecties he :wink: ) Die andere printer is zo oud dat er zelfs geen inkt (eigenlijk een soort druk rol) voor te krijgen is duzz..... trek u conclusies :wink: De printer zijn trouwens: Calcomp Techjet 5336 Roll (A0) Calcomp Superdriver 5??? We hebben hier wel NT4.0 drivers voor en het lijkt ook iedere keer dat et goed gaat maar op laatste moment van de installatie breekt windows XP opeens af met de melding: De drivers kunnen niet worden geinstalleerd. (Weer zo'n lekkere helder melding van M$)
Link naar reactie
[quote:c46aff8028="De Geest Van Oirlo"]Iedereen bedankt voor de reacties maar ik had niet goed naged8 over mijn vraag. Het blijkt namelijk dat als ik XP op deze PC zet mijn vader niet meer kan hobbyen met zijn printers waarvan de drivers allemaal gebaseerd zijn op Winhoos 95. Hiervan zijn geen 2000/XP drivers gemaakt omdat het bedrijf (Calcomp) Failliet is gegaan. Het zou zonde zijn om een A0 plotter en een A3 printer weg te laten rotten :wink:[/quote:c46aff8028] Geen freaks die hetzelfde probleem hebben?, die dus hun eigen drivers schrijven? [edit] Het is idd zonde om op zo'n systeem win95 te draaien. je zou idd kunnen proberen een dualboot te maken, is heel makkelijk. <zie en van de vele multiboot-topics> [/edit]
Link naar reactie
[quote:2e66d995a1="De Geest Van Oirlo"]Mr18. Ik weet niet of jij dit ook al wist maar alle (printer) drivers die op Win95 werken werken meestal ook wel op windows 98 :wink: Ik heb er toch wel al aardig wat tijd ingestoken om drivers voor XP/2000 te vinden. Alles wat ik kon vinden waren 95/NT drivers die ik nu duz al heb.[/quote:2e66d995a1] Jah, dat weet ik ja, maar win 98 zuigt ook nog. Ik weet dat het niet bij iedereen is, maar bij mij liep het voor geen meter, Maar het wordt een beetje offtopic geloof ik :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...