Ga naar inhoud

W2000 geen toegang tot CD-Rom


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, Ik kreeg vanmiddag een PC in mijn handen geduwd, met de vraag er even windows op te zeten. Even gekeken, maar hier kom ik zo 123 niet uit (en ja, ik heb echt wel even op I.net gezocht :wink:. Als ik de PC op wil starten met de CD-speler ewrkt er niets meer. Ik heb de bootdisks van W2k gemaakt en gebruikt, maar nu krijg ik na het aangeven van de partitie informaite de melding dat Windows 2000 niet gemachtigd is om toegang de CD-rom te krijgen! Van wie dan? Ik heb bij MicroBill gezocht (KBase) en heb daar enkel het advies gekregen om een windows 85 of 98 opstart disk erin te stoppen, toegang tot de CD te krijgen, de map I386 naar C te kopieeren (tuurlijk...net de partitie verwijderd) en dan winnt.exe in die map te starten. Iemand dit probleem al eens meegemaakt en opgelost? En klopt dit advies (de tip hoorde bij een melding van een storing in het GUI gedeelte ten gevolge van een (te) oude CDrom speler... Thor 2002.
Link naar reactie
Ja, ik heb dit probleem ook gehad. Heb toen een W98 opstartdisk aangemaakt en de CD-speler kon worden gebruikt. Toen ik echter W2000 ging installeren liep de handel vast. Heb dit toen opgelost door eerst een extra partitie op de HD aan te maken, hierop de volledige W2000-cd te kopieeren en vanuit die partitie te installeren. Is goed gelukt. Succes [/img]
Link naar reactie
Verstandig om voordat je [b:865fbd3aec]winnt.exe[/b:865fbd3aec] start, eerst even het commando [b:865fbd3aec]smartdrv.exe[/b:865fbd3aec] vanaf de diskette uitvoert. Anders duurt het echt verschrikkelijk lang om W2000 te installeren. En nee, alleen de map I386 is voldoende. Wat dat betreft heeft Bill gelijk. En als dat dan nog niet wil heb je een hardware probleem.
Link naar reactie
Was inderdaad een hardware probleem. Systeem bleef nukkig weigeren de boel te slikken (kan ik me ook wel voorstellen; krijg je zomaar Windows door je strot geduwd) Dus heb ik de harde schijf in een andere machine geschroefd, CD erin geprikt, hupla. 10 minuten later een harde schijf met W2k. In de oudere machine terug geplaatst, en hé presto, we kunnen vrolijk een paar drivertjes gaan zoeken. Maar voor de rest lootp het weer aardig. In ieder geval dank voor de bijdrage! Thor2002
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...