Ga naar inhoud

Welke defragger voor welk bestandssysteem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ze hebben allemaal een iets andere benadering van het probleem (defragmenteren), maar volgens mij ontlopen de resultaten elkaar niet zoveel. Ze Zijn allemaal een stuk sneller en beter dan de meegeleverde softwaren van windows, wat ook logisch is, want dat is over het algemeen een uitgeklede versie van een commercieel pakket. Ik gebruik zelf diskeeper (NTFS partities) en ben daar tevreden over. Om het te testen zou je een ghost image moeten maken en dan defragmeteren, de ghost terug zetten en weer defragmenteren, een aardige klus, maar dan weet je het wel. Nogmaals, ik denk dat het verschil te verwaarlozen is.
Link naar reactie
VoptXP staat voor mij op een eenzame eerste plaats! Windows XP kan niet goed met z'n MFT omgaan. Diskeeper, O&O defrag en de defrag van Windows XP kunnen dat niet oplossen. Diskeeper probeert het tenminste nog en zit er niet ver naast. Toch past Diskeeper de locatie van de "MFT-zone reservation" niet aan. VoptXP kan als enigste de hele MFT weer keurig op z'n plek zetten. En ja, je kunt met VoptXP zelfs het systeem wat opkietelen. Topper!
Link naar reactie
[quote:47c3a2f30d="praatpaal"]Maar wat is MFT precies eigenlijk?[/quote:47c3a2f30d] De [b:47c3a2f30d]M[/b:47c3a2f30d]aster [b:47c3a2f30d]F[/b:47c3a2f30d]ile [b:47c3a2f30d]T[/b:47c3a2f30d]able. Je harde schijf wordt bij het partitioneren opgedeeld in clusters (hokjes met een bepaalde grootte). De MFT is een soort database waarin staat waar wat in welk cluster zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...