Ga naar inhoud

IT' er met USB probleem in XP Pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet het niet meer, dus wie wel een goed verhaal heeft nodig ik uit te reageren.

PC: AMD 1333 Mhz met MB MSI K7T266 pro met onboard geluidskaart en apparte USB extensie kaart met kabel naar MB connector, 512 Mb DDR Ram Abit Siluro GeForce2 MX400, etc. OS WinXP Pro.

Wat was ik blij met XP, loopt als een zonnetje tot op een bepaald moment de boel fout gaat. Krijg " blue screens" en XP maakt vaak "Pidumdidum" geluiden via de geluidskaart. Vaak, maar niet elke keer na Pidumdidum, laat XP de muis los. Het icoon XP USB Root Hub verschijnt in de statusbalk. Kijk ik in apparaatbeheer, is telkens het zelfde probleem bij de tweede USB Root Hub Entry waar staat " unnknown deveice". Na reboot is de muis weer bruikbaar. Sinds dit fenomeen op mijn pc aanwezig is, is ook IE zeer instabiel. Van alles geprobeerd en uiteindelijk Xp een paar maal opnieuw geinstalleerd na format C: ;maar het probleem blijft zich voordoen. Graag uw advies.

vrgr, Machiel

Link naar reactie
Beste Masc,

We hebben hetzelfde mobo en het probleem zit niet in XP !, toen ik mijn mobo aanschafte had ik wat problemen >ben toen info gaan zoeken naar mijn specifieke probleem, maar kwam veel USB problemen tegen op het MSI forum in combi met de Via chipset. Er schijn een patch te zijn : Usb filter patch en een andere patch.(maar zeker weten doe ik dat niet)

Hier is in iedergeval het adres van MSI in taiwan , waar de grotere forums zich bevinden http://www.msi.com.tw/ en dit hier voor de patch http://www.msi.com.tw/support/driver/others.htm

Kijk even op het forum, weet zeker dat het probleem wat jij hebt, zeker voorkomt.

Mvrg Arno

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...