Ga naar inhoud

XP vs. 9x


anoniem

Aanbevolen berichten

De laatste tijd kom ik op het internet steeds meer geluiden tegen dat Windows XP een lastig te installeren en onstabiel systeem zou zijn. Bovendien wordt verkondigt dat ME stabieler zou zijn.

Mijn eigen ervaring is precies het omgekeerde. Na het upgraden van 98se naar ME had ik de ene crash na de andere. Twee keer permaand opnieuw formatteren en installeren was de enige remedie. Ik ben nu overgestapt op XP. Ik heb het systeem stabieler dan ooit en ook driverproblemen zijn uitgebleven.

Weet iemand factoren te noemen waardoor 98se bij mij wel stabiel draait, ME niet en XP weer wel? En waarom bij andere mensen Me wel stabiel draait maar XP weer niet?

[This message has been edited by Duncan Idaho (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
Ik draai nog steeds lekker op win98SE, als ik linux (Suse7.1) niet gebruik. Over ME heb ik veel te veel geluiden over onstabiliteit en een groot geheugen lek gehoord, dat ik daar niet aan ga beginnen en met 2000 of XP doen veel te veel spellen het niet (of niet goed) en onder 98 wel. Dus dan is het redelijk eenvouding voor mij :smile:

------------------ Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Duncan Idaho: Inderdaad. Ik kon kiezen voor 9x/me sub forum, het xp-sub forum of dit sub forum. Gewoon voor de discussie heb ik dit sub forum gekozen.

Zo, even aangepast, en tevens, als dit bedoeld is als een discusie, dan hoort ie hier... wellicht gaat dit alleen Flameware achtige tikjes krijgen (but who know's)

Ik zelf heb windows 98 se, windows 2000 pro, en windows XP pro gedraaid. Windows 98 se vindt ik gewoon nog een van de betere windows (beste kan ik natuurlijk niet zeggen), en ik weet denk ik wel hoe dat komt, ik ben leren omgaan met de foutmeldingen van 98 se. Windows 2000 en Xp ondersteunen amper de spellen die ik speel. (en dat zijn toch goeie spellen), en om eerst heel winsows te gaan patchen, daar voel ik ook niet veel voor. Tevens is ons hele netwerk windows 98, dat werkt dan wel zo makkelijk... En Windows XP doet zoie zo al moeilijk met Cd brand programma's Licentie's en Internet delen met ANDERE PROGRAMMA'S dan die van B.G.

p.s. mijn computer gaat zojuist naar een branden geurtje ruiken :sad:, (wat wil je al vanaf de sinterklaas niet meer een uurtje uit geweest !!! )

Link naar reactie
Deze hoort duidelijk op het uhhh... XP-forum. Daar gaat die dus heen. Wij simepel podiummertjes willen niet lastig gevallen worden met die ingewikkelde windows-verhalen. :wink:

------------------ Frans van der Veeken AKA SurfDude ------------------ surfdude@chello.nl | ICQ# 39952698 | ICQ me | Add me | MSN: fdvdv@hotmail.com ------------------ Je suis complètement fada... | Waar is de "Don't post a reply"-knop?

Link naar reactie
Windows ME leverde mij de ene vastloper na de andere crash op. Per dag moest ik om de paar uur (en soms vaker) de reset knop hanteren. Vervolgens liep hij vast op het schijfcontrole programma...... etc. etc. Ik wilde òf terug naar Windows 98SE òf toch maar eens XP proberen. Dat laatste gedaan en draai nu ruim een maand onder XP. Zelden een vastloper (2 of 3 keer de reset knop moeten gebruiken), goede user interface, mijn programmas draaien, nette aparte gebruikersaccounts voor de andere gezinsleden, kortom, prima :smile: :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...