Ga naar inhoud

Upgrade van WinME naar XP


anoniem

Aanbevolen berichten

XP installeren op een maagdelijke schijf,(met de WinME CD bijdehand), is de beste oplossing. Je vermijdt hierdoor dat onnodige bestanden worden meegesleurt in je nieuwe XP configuratie. Zelfs indien je achteraf de reservekopie van je huidige systeem verwijdert, blijven er nog resten hangen. Trouwens; dat achteraf verwijderen heeft bij mij gezorgt voor een niet meer functionerende XP.

Eddy

Link naar reactie
Hoi Eddy X,

Dus kan ik gewoon de upgrade-versie van Windows XP kopen?

quote:
Originally posted by Eddy X: XP installeren op een maagdelijke schijf,(met de WinME CD bijdehand), is de beste oplossing. Je vermijdt hierdoor dat onnodige bestanden worden meegesleurt in je nieuwe XP configuratie. Zelfs indien je achteraf de reservekopie van je huidige systeem verwijdert, blijven er nog resten hangen. Trouwens; dat achteraf verwijderen heeft bij mij gezorgt voor een niet meer functionerende XP.

Eddy


Link naar reactie
Er zit wel degelijk een groot verschil tussen een upgrade vanaf een bestaand systeem of een nieuwe schone full install. Bij een upgrade worden er namelijk veel oude bestanden van het vorige OS meegenomen en deze kunnen in sommige gevallen voor grote problemen zorgen en je systeem zelfs instabiel maken. Mijn advies blijft dan ook om een nieuwe schone installatie van XP te doen, en niet aan een upgrade te beginnen.
Link naar reactie
Hipapipa en Okidoki weten jammer genoeg niet wat bedoeld wordt met een "schone installatie" en een "upgrade". (Zie CT tips !!.) Je kunt ook met een Upgrade-CDROM een schone installatie uitvoeren als je de vorige versie (98 of ME) maar even bij de hand houdt, want daar wordt tijdens de installatie van XP naar gevraagd (om te zien of je wel "legaal" bezig bent. Ik heb het ook op deze manier gedaan en het werkt al maanden lang PERFECT! Scheelt toch mooi een paar Eurootjes. Groeten, Borretje
Link naar reactie
Dat is nou wat ik bedoelde

Borretje posted 03-01-2002 20:41 -------------------------------------------------------------------------------- Hipapipa en Okidoki weten jammer genoeg niet wat bedoeld wordt met een "schone installatie" en een "upgrade". (Zie CT tips !!.) Je kunt ook met een Upgrade-CDROM een schone installatie uitvoeren als je de vorige versie (98 of ME) maar even bij de hand houdt, want daar wordt tijdens de installatie van XP naar gevraagd (om te zien of je wel "legaal" bezig bent. Ik heb het ook op deze manier gedaan en het werkt al maanden lang PERFECT! Scheelt toch mooi een paar Eurootjes. Groeten, Borretje

Eddy

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Borretje: Hipapipa en Okidoki weten jammer genoeg niet wat bedoeld wordt met een "schone installatie" en een "upgrade". (Zie CT tips !!.) Je kunt ook met een Upgrade-CDROM een schone installatie uitvoeren als je de vorige versie (98 of ME) maar even bij de hand houdt, want daar wordt tijdens de installatie van XP naar gevraagd (om te zien of je wel "legaal" bezig bent. Ik heb het ook op deze manier gedaan en het werkt al maanden lang PERFECT! Scheelt toch mooi een paar Eurootjes. Groeten, Borretje

Heb ik dan gezegd dat dat niet kan? Denk ff na voor zo'n uitspatting...

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Henk Bakker: Jongens, jongens, luister nou naar hipapipa en okidodi, en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Die weten toch alles al... (denken ze.....)

Het is aan een ieder om zelf te bepalen welke adviezen je wel en welke je niet aanneemt. Daarnaast heb ik nooit beweert alles te weten, want als dat al zo was, dan zou ik me hier echt niet op het forum bevinden, maar had ik met mijn 20 vrouwen op een tropisch eilandje gelegen in de zon. Misschien moet je wat meer respect kunnen opbrengen voor mensen die je trachten te helpen Henk, of moet je hier wat vaker komen zodat je kan zien hoe het er hier aan toe gaat. Met steken onder water geven bereik je iig niet veel, behalve dan dat je de sfeer voor zowel jezelf als voor anderen verpest en het uiteindelijke resultaat dus totaal niet beoogd wat je zelf voor ogen had met een dergelijke uitspraak. M.a.w. zit elkander toch niet zo op de nek, en kom er samen uit, door er een leuke tijd van te maken hier.

Link naar reactie
Heren, Heren en Heren......... kunnen we niet met z'n allen een vreedzaam bestaan leven hier op dit grote forum, of moet ik one-liners "ich bin eine berliner" uit de kast gaan trekken om dit persoonlijk onder onsje, wat we telkens tegen komen in eerste 5 topic van WindoesXp, te gaan stoppen. Laat elkaar in waarde en zullen we nu dan stoppen !,eenieder kan precies nalezen wat er gezegd is......dus, iedereen kan fouten maken en over vraagstellingen heen lezen, is .........erg huú :MENSELIJK :smile:
Link naar reactie
Heb hier onbedoeld wat uitgelokt. De tekst van "Borretje" die ik eigenlijk bedoelde :

Je kunt ook met een Upgrade-CDROM een schone installatie uitvoeren als je de vorige versie (98 of ME) maar even bij de hand houdt, want daar wordt tijdens de installatie van XP naar gevraagd (om te zien of je wel "legaal" bezig bent. Ik heb het ook op deze manier gedaan en het werkt al maanden lang PERFECT! Scheelt toch mooi een paar Eurootjes. Groeten, Borretje

Slordig knip en plakwerk van mijnentwege.

Sorry voor de heibel

Eddy

[This message has been edited by Eddy X (edited 05-01-2002).]

Link naar reactie
Ik gedraag me altijd zeer netjes op het forum, maar mensen zoals Henk dienen zich gewoon normaal en respectvol op te stellen tegenover de mensen die hier altijd antwoorden geven op verschillende topics. Dat soort lui zal ik dan ook zeker niet tolereren. Ik kan nou eenmaal niet tegen domme opmerkingen of labiel gedrag.

[This message has been edited by Hipapipa (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
je kan het maar niet laten om door te gaan met anderen er bij te halen . henkie henkie neem een dreamkast met een paar spelletjes . en laat de echte mannen met rust met hun hobby computeren. of neem een abbo op computertotaal. lees een paar jaar dat blad . en kom dan maar eens terug op het computertotaal forum . ############################################# Originally posted by Henk Bakker: Jongens, jongens, luister nou naar hipapipa en okidodi, en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Die weten toch alles al... (denken ze.....) [/QUOTE]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...