Ga naar inhoud

Windows Update wordt niet bijgewerkt


anoniem

Aanbevolen berichten

Op de Microsoft site kun je een patch downloaden voor een ernstig veiligheidsprobleem in Windows XP. Waarom als ik in XP klik op Windows Update krijg ik aldaar de melding dat er geen updates beschikbaar zijn?? Waarom maw is deze belangrijke patch niet beschikbaar op de wijze zoals je zou mogen verwachten, maar moet je zelf naar de microsoft site gaan en zoeken?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beste Ron B en Rob H...............lijkt wel opsporing verzocht :smile: via mijn werk, maar waarom zou update nu dan toch niet werken ??????? Onderbouw het eens.....voordat je zoiets stelt,maar kan natuurlijk ook aan mijn liggen, dat ik allerlei update's binnen haal en waarschijnlijk droom :grin: Ben errrrrrrrg benieuwd naar je reactie !

Groetjes Arno

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Ron B: indien je een legale versie van xp hebt werkt update prima. echter met de zogenaamde corporate versie ?? werkt windows update niet.

Ik draai anders al enkele maanden met de Corporate versie op 3 clients in mijn netwerk en gebruik al diezelfde paar maanden de hele tijd Windows Update zonder ook maar 1 probleem. Alle patches en updates worden keurig doorgevoerd...

Link naar reactie
Beste Ron B, Ik heb 2 keer ge"updated" en kan echt geen url vinden met corporate=&false,maar dat komt misschien door dat alles bij mij met 55Kbs voorbijflitst :grin: Ik heb geen enkele probleem met update en Hipapipa ook niet (zie ik ook),dus neem van ons aan dat deze beide "Aktivatie-loze" medegebruikers gewoon lekker update, alsof er niets aan de hand is en dat je niet zomaar kan aannemen dat "iets" niet gebeurt omdat er =&FALSE staat.

Mvrg Arno

Link naar reactie
als ik windows update gebruik (legale versie) werkt het gewoon. op een "zogenaamde" corporate versie download hij keurig van vriend bill het programma en zegt dan dat er geen update's zijn. en zie dan onderin ie6 staan h**p://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp?corporate=false

kopieer ik de onderstaande link in dan installeerd hij ook eerst het proggie van ome bill, en dan zijn er ineens wel update's beschikbaar

h**p://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp?corporate=true windows update moet dan toch ergens kunnen zien dat het geen legale windows versie is

Link naar reactie
Beste Ron B,

De link die jij beschrijft is gewoon in te stellen door WindowsUpdate>Windowsupdate aanpassen>De kopp.naar de windows Cata.weergeven>aanvinken.

Hierdoor kom je op de site uit waar netwerkbeheerders en ervaren gebruikers eventueel drivers en update's kunnen downloaden die niet geinstalleerd moeten worden op hun werkstation. Verder is de link,een xp versie, van de al bestaande corparate download centrum voor alle voorgaande besturingssystemen van MS. Als ik Windows update catalog aanklik, ga ik naar jou site toe, maar zonder controle !!!!! Dus wordt er niets gecontroleerd en deze site's staan los van elkaar, omdat de één direct installeerd op het werkstation en de ander een patch/driver geeft om te plaatsen in een map, om deze dan vervolgens te verspreiden over een netwerk/andere comp.

Maar ik geef toe, ook ik had even het gevoel te worden misleid met een soort "hidden" update site voor xp :grin:

Ik denk dat het verstandig is om op een stand-alone systeem, gewoon de orginele update te gebruiken, het systeem controleerd wat er gebeurt en wat voor jou het best is, als je een vriend/collega uit de brand moet helpen voor een driver/patch.....is de andere site een goed oplossing.

Oké...is nog een heel verhaal geworden, hoop dat het duidelijk is en misschien dat iemand anders nog een toevoeging heeft-graag !

Mvrg Arno

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...