Ga naar inhoud

Netwerk probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet zo zeer of mijn vraag nu hier hoort of bij netwerken. Toch drop ik 'm hier maar, ik moet toch wat :wink:

Ik heb een desktop computer en een laptop beide uitgerust met Windows 2000 Pro (uiteraard anders stond het hier niet)

De desktop computer heeft 2 netwerkkaarten een Realteck en een 3COM. Drivers geinstalleerd, alles werken. Mijn @Home internetverbinding loopt via de Realteck, het interne verkeer (dus met de laptop) via de 3COM. Internet op de desktop werkt goed, alleen niet op de laptop. Mijn vraag is wat doe ik fout?

Hier volgen de instellingen op voor de desktop: LAN-verbinding 1: Verbinding met @Home, automatisch IP-adres van de @Home-server, internetverbinding delen staat aan. LAN-verbinding 2: Verbinding met de laptop. IP-adres is 10.0.0.1

Op de laptop: IP-adres 10.0.0.1

Ik kan bij alles shares op de desktop vanaf de laptop en uiteraard ook anders om. Printen is ook geen probleem. Alleen dat internet.... wat doe ik verkeerd? Stel ik iets niet goed in op de laptop bij de verbinding-wizard?

Graag jullie hulp!

Bij voorbaat dank!

------------------ Do files get embarrassed when they get unzipped?

Link naar reactie
Staat het IP van de op internet aangesloten PC vast ingesteld? Niet van @Home bedoel ik dan, die moet op automatisch, maar die van de 3COM kaart... probeer eens in te stellen op bv 10.0.0.1 (192.168.0.1 normaal gesproken, zou niet gek veel uit moeten maken denk ik) en de laptop op automatisch...

------------------ X2 Software (jawel, ik heb een domein aangeschaft!) Email: mark@x2software.net

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...