Ga naar inhoud

Persoonlijke postzegels steeds te donker


Aanbevolen berichten

Voor een kennis van me laat ik zeer regelmatig persoonlijke postzegels afdrukken. 70% van de afgedrukte zegels is steeds te donker. We hebben de zegels 2 x terug gestuurd omdat je gewoon niet meer goed kon zien wat erop stond. Nu zegt PostNL dat ik waarschijnlijk mijn scherm te licht heb staan waardoor ze bij hen dus te donker aankomen. Maar op mijn scherm ziet het er, na het scannen van de plaatjes, hetzelfde uit als het origineel. Waar kan het nu aan liggen dat de zegels steeds te donker worden? Ik vraag me af of het wel aan mijn scherm of scanner ligt, omdat de zegels niet altijd te donker zijn.
Link naar reactie
Ik zou zeggen maak de postzegels eens lichter en stuur ze opnieuw naar Post. Geeft hun software aan welke instellingen je moet gebruiken? Bij VistaPrint bijv. kun je een sjabloon downloaden waarbinnen je je drukwerk kunt maken. Misschien lever je een CMYK aan waar een RGB wordt geadviseerd? Zit er in de software van Post een instelling over het contrast? Misschien staat die ingesteld op donker. En bekijk je ontwerp bij iemand anders op de pc (of meerdere personen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...