Ga naar inhoud

pdf-files bewerken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal kwalitatief zeer goede scans van afbeeldingen in pdf-format. Die wil ik bijsnijden en rechtzetten. Ik gebruik nu gimp2 voor fotobewerking. Daarin kan ik wél pdf-files laden, die worden dan geconverteerd, daarna kan ik ze bewerken, maar ik kan ze alleen als bitmap of jpg opslaan. De kwalitreit is dan een stuk minder. Met welk prgramma kan pdf-files lezen, bwereken en ook weer als pdf opslaan zonder kwaliteitsverlies? Adobe Lightroom misschien? Graag advies, bij voorbaat dank.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:a8f7bff3d8="rhavo"]Ik heb een aantal kwalitatief zeer goede scans van afbeeldingen in pdf-format. Die wil ik bijsnijden en rechtzetten. Ik gebruik nu gimp2 voor fotobewerking. Daarin kan ik wél pdf-files laden, die worden dan geconverteerd, daarna kan ik ze bewerken, maar ik kan ze alleen als bitmap of jpg opslaan. De kwalitreit is dan een stuk minder. Met welk prgramma kan pdf-files lezen, bwereken en ook weer als pdf opslaan zonder kwaliteitsverlies? Adobe Lightroom misschien? Graag advies, bij voorbaat dank.[/quote:a8f7bff3d8] Voor het bewerken van een .PDF adviseren we je toch Adobe Photoshop of Illustrator. Hun trial demo's zijn op de Adobe website te downloaden: http://www.adobe.com/downloads/ Succes!:)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:bd3dab63c3="rhavo"]Ik heb een aantal kwalitatief zeer goede scans van afbeeldingen in pdf-format. Die wil ik bijsnijden en rechtzetten. Ik gebruik nu gimp2 voor fotobewerking. Daarin kan ik wél pdf-files laden, die worden dan geconverteerd, daarna kan ik ze bewerken, maar ik kan ze alleen als bitmap of jpg opslaan. De kwalitreit is dan een stuk minder. Met welk prgramma kan pdf-files lezen, bwereken en ook weer als pdf opslaan zonder kwaliteitsverlies? Adobe Lightroom misschien? Graag advies, bij voorbaat dank.[/quote:bd3dab63c3] Hier kun je een gratis tooltje vinden voor simpele bewerkingen. Misschien kun je er mee uit de voeten! http://nitro-pdf-reader.nl.softonic.com/
Link naar reactie
[quote:bb42ba1896="rhavo"]Ik heb een aantal kwalitatief zeer goede scans van afbeeldingen in pdf-format. Die wil ik bijsnijden en rechtzetten. Ik gebruik nu gimp2 voor fotobewerking. Daarin kan ik wél pdf-files laden, die worden dan geconverteerd, daarna kan ik ze bewerken, maar ik kan ze alleen als bitmap of jpg opslaan. De kwalitreit is dan een stuk minder. Met welk prgramma kan pdf-files lezen, bwereken en ook weer als pdf opslaan zonder kwaliteitsverlies? Adobe Lightroom misschien? Graag advies, bij voorbaat dank.[/quote:bb42ba1896] Ik zou geen pdf gebruiken voor opslaan, want dan kan je nog steeds kwaliteitsverlies hebben. Ik zou ze opslaan in een lossless formaat, bijvoorbeeld .PNG dan heb je geen kwaliteitsverlies
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...