Ga naar inhoud

gerommel met de router


Aanbevolen berichten

Hallo, Na tevergeefse pogingen om een draadloze printer te installeren (samen met de helpdesk van HP) moet ik eerst in de router kijken of poorten beveiligd zijn. Mij is verteld dat je het ip adres van de router kunt vinden via UITVOEREN , CMD en dan in een dos omgeving ipconfig. Is me ook gelukt. Maar het ip adres wat ik daar vind werkt eenvoudigweg niet. Wel staat er ook een standaard gateway adres in. Als ik dat intoets wordt mij gevraagd naar een wachtwoord en gebruikersnaam voor toegang op de SERVER (?). Aan de naam van de server zie ik dat de router al eerder is gebruikt voor een tijdelijk project. Blijkbaar is het ding ooit ook als server ingesteld. Ik denk weet je wat ik recet dat ding. Er verandert echter niets. Ik kan nog steeds niet via het ipadres erin (wat overigens na recetten een ander adres is) en moet nog steeds een wachtwoord invoeren via het gateway adres... Weet iemand hoe ik in de router kan komen> Linksys Wireless G 2,4 G Alvast bedanktr!!
Link naar reactie
[quote:1e252a8826="Wimpelman"]Hallo, Na tevergeefse pogingen om een draadloze printer te installeren (samen met de helpdesk van HP) moet ik eerst in de router kijken of poorten beveiligd zijn. Mij is verteld dat je het ip adres van de router kunt vinden via UITVOEREN , CMD en dan in een dos omgeving ipconfig. Is me ook gelukt. Maar het ip adres wat ik daar vind werkt eenvoudigweg niet. Wel staat er ook een standaard gateway adres in. Als ik dat intoets wordt mij gevraagd naar een wachtwoord en gebruikersnaam voor toegang op de SERVER (?). Aan de naam van de server zie ik dat de router al eerder is gebruikt voor een tijdelijk project. Blijkbaar is het ding ooit ook als server ingesteld. Ik denk weet je wat ik recet dat ding. Er verandert echter niets. Ik kan nog steeds niet via het ipadres erin (wat overigens na recetten een ander adres is) en moet nog steeds een wachtwoord invoeren via het gateway adres... Weet iemand hoe ik in de router kan komen> Linksys Wireless G 2,4 G Alvast bedanktr!![/quote:1e252a8826] om in je router te komen probeer eens 192.168.1.1 . en dan is het meestal admin admin dat moet je in je browser in tikken
Link naar reactie
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=d9p&q=Linksys+Wireless+G+2.4+G+default++password&btnG=Zoeken&meta= of geen wachtwoord komt ook voor.... Mom je er nog niet in: Vaak is er nog een keiharde reset mogelijk, zie handleiding. Vaak het reset knopje ingedrukt houden tot een bepaald punt na het opstarten, staat in boekje..... (pdf downloaden...)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...