Ga naar inhoud

draadloos 802.11 netwerk


Aanbevolen berichten

dag mensen, Ik probeer mijn nieuwe HP printer met ingebouwde draadloze toestanden op mijn draadloze laptop te krijgen, die weer praat met mijn router syslink. Het lukt me niet. Ik krijg de printer geloof ik wel geinstalleerd, en zelfs aan wat lijkt, mijn netwerk gekoppeld (ik weet niet eens of ik een netwerk heb. Volgens de eigenschappen van de verbinding wel: daar staat als netwerk in ieder geval een ooit door mij zelfverzonnen naam...) De printer doet het wel, maar niet zodra ik de usb verbinding verbreek. Terwijl ik dat juist wil... In de beschrijving staat dat een 802.11 draadloos netwerk is vereist. Vragen: Hoe kan ik zien wat voor net werk ik heb? Kan ik zien of ik wel met mijn printer en laptop in een 'netwerk hang? Hopelijk weet iemand iets.... Groet, Wim
Link naar reactie
lijkt me vooral een kwestie van de handleidingen eens gebruiken..... in die van de ´syslink´ kan je lezen wat voor soort verbindingen je router kan maken. dus da´s niet zo´n probleem.... en je bent wat weinig mededeelzaam over hoe en wat je deed met de printer installatie. volgde je daarbij wel je handleiding? zo neen: deïnstalleer alles en begin opnieuw, met de handleiding ernaast. als alles oké is moet je in de verkenner/mijn netwerklocaties dan kunnen zien wat er in je netwerkje zit.
Link naar reactie
Ik ben inderdaad spaarzaam met info en bovendien onduidelijk. De router is een linksys. Ik weet niet hoe en waar ik kan zien 'welke verbindingen de router kan maken. Geeft aan hoe handig ik ben waarschijnlijk... Verder: ik heb de installatie nauwgezet met een handleiding in de hand gedaan. De handleiding geeft eigenlijk alleen maar de voorwaarden waaraan het systeem moet voldoen; waaronder een 802.11 netwerk, breedband internettoegang, een netwerknaam, een WEP sleutel enzovoort. Dan zegt de handleiding, stop de cd erin, volg de instructies op. volgens de handleiding wordt er dan op een gegeven moment gevraagd de verbinding tussen de pc en printer te verbreken en de draadloze verbinding te testen. Wel, deze laatste vraag wordt NIET gesteld. Als ik kijk bij Verkennen, Netwerklokaties zie ik dingen die ik niet snap: Een map ' Volledig netwerk' met daaronder 'backuop op Wim..(plus allerlei cijfers en letters), 'docsdekstop op Wim..(idem), 'kantoordesk op Wim (idem), ' Min websites bij MSN ' en wdw_docs op PC naam (wdw is een netwerk waarop deze laptop ooit is 'aangesloten geweest.. Kortom: ik kom er niet echt uit?Q$%#$!!!
Link naar reactie
zoals gezegd: of je linksys voldoet aan de eisen moet je in de handleiding van de linksys nalezen, of even googlen met het typenummer van het ding. verkenner - mijn netwerklocaties- op plusje voor volledig netwerk klikken - op plusje voor microsoft windows netwerk klikken - werkgroepnaam klikken, en pas dan zie je de actuele stand. kennelijk is de installatie dus niet gelukt: volg mijn suggestie om alles via configuratiescherm - software te verwijderen, herstart de pc en installeer de boel nauwkeurig opnieuw. (wellicht niet onverstandig om eerst even op de site van hp te kijken en de daar aanwezige driver voor jouw printer te downloaden; dan heb je de meest verse editie).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...