Ga naar inhoud

Probleem tussen Sata Harde schijf en HDD dvd rewriter


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zal uitgebreide specificaties geven. Dit zijn de onderdelen die ik heb: Moederbord: Asus M2A-MVP Werkgeheugen: D2 2GB 800-C5 KIT MDT Videokaart: MSI 256 D3 X RX1950Pro T2D R Harde Schijf: Refurb. 500 GB S-ATA2 Dvd Rewriter: NEC 18x DL R/W AT AD5170A Zw B Voeding: Antec Smart Power2.0 500W ATX2 Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+ sAM2,64bit,dual-core,BOX Het probleem is: Als ik gewoon mijn harde schijf in de sata1 poort doe en aansluit op mijn voeding, en mn dvd rewriter op master zet, dan boot ie niet van mn vista of xp schijf, zet ik mijn rewriter op slave, boot ie er ook niet van, sluit ik mn sata af, en zet ik mijn rewriter op master, dan zegt ie: Windows has encoutered a problem communicating with a device connected to ur computer. Blablabla File: \Boot\BCD Status: 0cx00000e9 Info: An unexpected I/O error has occured. Nu is mijn vraag hoe kan dit? en Wat zijn de goede instelling? Ik heb trouwens 2 van die dvd rewriters.. Voor de rest zit alles goed op zn plek dus kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank Gert Jan
Link naar reactie
njah ik heb het dus met die instellingen geprobeerd, kon geen sata controller bios feature vinden, en als ik alles gewoon aansluit en dan de boel laat laden, dan zegt ie nog steeds van error occured, (dus met sata en dvdrewriter aangesloten) File: \boot\bcd status: 00xc00000e9 info: an I/O error occured (ff uit mn hoofd kan klein foutje lees dan eerste bericht)! Dus kan iemand me hier ajb mee helpen?! :cry:
Link naar reactie
[quote:98b2504ff2="Sichart"]Ik heb OnChip SATA Channel op enabled staan en OnChip Sata Type op Native IDE is ditgoed?[/quote:98b2504ff2] Als deze zo stond toen je Windows Vista installeerde, dan is dat goed. Als je het niet zeker (meer) weet, zou je de andere opties gewoon kunnen uitproberen. [quote:98b2504ff2="Sichart"] Als ik gewoon mijn harde schijf in de sata1 poort doe [/quote:98b2504ff2] En ook dit is goed. Wordt je HD wel gedetecteerd door het BIOS? Dus zie je in het BIOS in Main bij SATA 1 je merk/type HD staan? En als je 'm selecteert met de pijltjes toets en drukt op [Enter]. Staat deze wel op [Auto]? Heb je HD ook sata2 geprobeerd? Of een ander sata kabeltje? En wordt in het BIOS je DVD brander(s) wel goed gedetecteerd? Heeft de PC eerst dan wel goed gewerkt?
Link naar reactie
[quote:04bdb3cf10="Sichart"] Maar kan iemand mij vertellen wat een I/O error is? [/quote:04bdb3cf10] Dat weet ik ook niet precies. Wellicht een probleem met je SATA HD. Je zou deze voor alle zekerheid kunnen testen met de diagnostische software van de fabrikant. Die software staat onder andere op de [url=http://www.ultimatebootcd.com/]Ultimate Boot CD.[/url] Ervan uitgaande dat je PC nog wel wil opstarten vanaf CD/DVD. Wat die I/O error betreft (weliswaar over een MSI moederbord) vond ik nog wel [url=http://groups.google.com/group/alt.comp.periphs.mainboard.msi-microstar/feed/rss_v2_0_topics.xml?num=50]dit.[/url] [quote:04bdb3cf10] P965 Neo Vista upgrade clean install Have been unable to carry out a clean install using a MS Vista Business upgrade disc. Kept getting error: file: \boot\bcd status: 0xc00000e9 info: an unexpected I/O error has occurred This is a new build and was uncertain if HD should be on purple connector or one of the Intel sata connectors, tried it all ways; started of with 4 sata [/quote:04bdb3cf10]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...