Ga naar inhoud

Scannen met netwerkprinter


Aanbevolen berichten

Omdat mijn HP Photosmart 2575 All-in-One beschikt over netwerkondersteuning, heb ik de all-in-one aan mijn thuisnetwerk gekoppeld. Printen gaat prima, scannen gaat gewoon niet. Als ik in de all-in-one wil scannen, selecteer ik de optie 'Selecteer Computer', waarnaa ik de foutmelding 'Raadpleeg de documentatie van het apparaat voor probleemoplossing'. In de handleiding staat hier volgensmij niets over. Wie kan mij helpen? Mvg, Roeland
Link naar reactie
Het kan mogelijk zijn (let op: mogelijk !!). Je moet een zogenaamde bidirectionele printserver hebben om de scanfunctie te activeren. De meeste multifunctionele printers weigeren gewoon te scannen indien ze aangesloten zijn op een normale netwerkprintserver (enkel unidirectionele ondersteuning: dus wel printopdrachten naar toe sturen, maar geen scandata/inktmonitoring terug !). Opgelet: let bij de aanschaf van zo'n bidirectionele printserver of jouw apparaat door die server ondersteund wordt !!!. Bidirectionele ondersteuning is nog geen garantie dat jouw toestel zal werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...