Ga naar inhoud

Computer start steeds opnieuw op, nu al bij 2 pc's! OPGELOST


Aanbevolen berichten

Ik had volgens mij ooit al eerder hier dit probleem voor gelegd, maar kan het niet meer terug vinden...dus vandaar maar weer even opnieuw: Ik heb de computer van mijn vader hier staan, waarvoor ik een nieuwe hdd heb gekocht omdat ik denk dat degene welke erin zit defect is. Als ik de pc aanzet, start deze telkens opnieuw op vlak voordat het bureaublad hoort te verschijnen. Veilige modus enz. helpt niet, ook niet met scandisk of oppervlakte controle. Ik heb die hdd in een andere computer gehangen en dan gebeurt precies hetzelfde, dus vandaar een nieuwe hdd. Maar, nu start ik net mijn eigen pc op en gebeurt precies hetzelfde! Nouja, bijna hetzelfde, computer start gelijk opnieuw op na het detecteren van de hardware of ook vlak voordat het bureaublad hoort te verschijnen, na ongeveer 10x start de pc wel goed door. Ik ben echter bang dat het eerdaags niet meer zal lukken. Wat kan er nu aan de hand zijn? Kan het echt aan de hdd liggen of ergens anders aan? WXP, maxtor 80gb hdd, ca. 4jr. oud en de pc van m'n vader ook wxp, seagate 20 gb hdd van ca. 8jr. oud. Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.
Link naar reactie
Dit al geprobeerd?: Windows CD erin > Boot naar Windows Setup > Druk R (dus nog effe geen enter) > kies de eerste Windows installatie > Admin password invoeren (meestal leeg) > typ chkdsk /r /p WERKT DIT NIET: Windows CD erin > Boot naar Windows Setup > Druk Enter > Kies dan voor R (repareren) Verder kan het van alles zijn. Er zijn ook virussen die die reboot veroorzaken en ben ook het fenomeen "corrupte drivers" tegengekomen
Link naar reactie
Ja als de cpu temp te hoog wordt...maar het was ook zo met koude start :wink: Probleem met de ene computer is opgelost, de hdd welke is vervangen had ik eerst bij een andere computer gehangen en kwam vervolgens met opstarten met pagina;s vol fouten, allemaal hersteld en was weer in orde. Toch maar vervangen, want dit probleem trad spontaan op, dus niet door uitval of vastlopen van de computer. De andere computer is de voeding volgens mij (bijna) overleden, als deze een dag uitstaat dan begint het probleem, de computer start zeker wel 20x opnieuw op, duurt steeds langer voordat hij opnieuw opstart. Als hij een tijdje aanstaat blijft hij goed werken. Het komt denk ik dat de computer al jaren lang 24-uur per dag aanstaat :cry: Die elco's in de voeding zullen wel aan hun eindje zijn...eens kijken of dat te vervangen is of anders een nieuwe voeding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...