Ga naar inhoud

MTF file erg groot.


Aanbevolen berichten

Gerben: Uit de URL: http://www.pcguide.com/ref/hdd/file/ntfs/archMFT-c.html is op te maken dat 12.5 % wordt gereserveerd voor de MFT (in NTFS). Voor de rest van deze URL wist ik in grote trekken wat de MFT inhoudt. Dat klopt dus voor de door mij aangehaalde 200GB (ext) HD. Maar dat klopt van geen kanten voor de HD van de computer waar WinXP (in NTFS) op staat: ik schat dat daar de MFT < 1% van de totale partitie is, alles volgens O&O Defragment 10 Prof Edition. Conclusie: of O&O geeft niet de goede informatie, of er is iets raars aan de hand met de MFT van WinXP. Dat uit zich niet in problemen met de toegang tot de HD. Afgezien daarvan: ik schat dat op de WinXP partitie 1000X meer files staan dan op de ext. HD!! Ook raar is dat op de ext. HD geen melding wordt gemaakt van clusters voor de directory, terwijl op de WinXP HD ongeveer 5% van de ruimte wordt ingenomen voor de directory, die willekeurig over de HD is verdeeld, terwijl op de ext. HD geen plaats lijkt ingeruimd te zijn voor de directory. Ik zal het ook nog eens bekijken voor mijn laptop, maar daar moet ik O&O nog installeren. Ik heb wat bezwaar tegen defragmenteren omdat terughalen (undelete)van ongewenst wissen van data onmogelijk wordt gemaakt. Niet dat ik dat nu dagelijks nodig heb.... MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...