Ga naar inhoud

USB flash memory


Aanbevolen berichten

Iemand van dit probleem gehoord? Een 4 Gb flash memory stick (USB) krijg ik alleen op FAT 32 geformateerd. Verder kan ik een folder met (bijv) foto's erop zetten. Die zijn op dat moment te lezen in verschillende applicaties (Irfan view, Photoshop, IE, etc). Stick netjes ontkoppelen, daarna weer insteken en dan is alleen nog de folder zichtbaar, maar geen bestanden meer. Uiteraard is in de folder optie "alle bestanden zichtbaar" geselecteerd. Wel is de totale ingebruikname overeenstemmend alsof de bestanden er wel opstaan. Dus in geen enkele applicatie kan ik meer de bestanden zien. Alleen fotobestanden (Jpg) eropzetten kan ook, blijven de bestanden wel zichtbaar na ontkoppelen en weer koppelen, doch zijn niet meer te openen wegens fouten of corruptie oid, dit geld ook voor Word, notepad of excel bestanden Maf he? Wolkenrijder
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:6b8b6c963a="plextor"]probeer het eens in ntfs[/quote:6b8b6c963a] Kan niet. Alleen formateren in FAT 32 werkt. Overigens werkt de stick op een Mac PowerBook wel goed. Bestanden die op een PC na ontkoppelen en weer aankoppelen niet meer te vinden zijn (behalve dan dat ze ruimte innemen), zijn wel te zien op de Mac. Zij het dan blijkbaar corrupt, want ze zijn niet te openen. Ga ik iets schrijven op de stick met de Mac, dan werkt het zoals normaal. En ook te lezen op de PC. Mogelijk dat er net te weinig spanning/stroom op de USB poort van de PC is?
Link naar reactie
[quote:a0d1a80e20="gerben"]Hoe heb je het ding geformatteerd, vanaf de pc of de mac? Ook niet per ongeluk een verkeerde clustergrootte ingesteld oid?[/quote:a0d1a80e20] Nieuw status weet ik niet meer. Later meerdere malen geformatteerd op pc. Kan alleen "default allocation size"voor clustergrootte gebruiken. Op de mac met een schijfhulpprogramma reageert-ie ook afwisselend en raar. Op andere USB poorten op pc werkt-ie ook niet goed. Helaas. :(
Link naar reactie
[quote:154fbb3c01="eduard33"]ik vind het altijd maar een eng idee om een usb stick of memory stick te formateren. volgens mij is dat ook niet nodig. je kunt de data toch gewoon wissen? het is immers maar 4 gig. ik heb ooit een usb stick / memory card geformateerd, maar die kon ik weggooien daarna...[/quote:154fbb3c01] Dank je Eduard voor deze bijdrage, ik zal het nooit meer doen :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...