Ga naar inhoud

nieuwe voeding nodig?


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje aan de mede forumgebruiker, Ik denk dat mijn voeding mijn pc niet meer goed trekt na mijn pc-upgrade, SPECS: Aopen voeding 350watt (weet niet de type :oops: ongeveer 3/4 jaar oud) Powercolor X850XT 256MB P4 2,6 Ghz @ 2,73 Ghz 2gb intern geheugen 1 harddisk en 1 dvd brander en speler Asus P4P800 moederbord Als ik b.v. games of photoshop draai of met het opstarten dan lopen er allemaal horizontale lijnen door mijn beeld, het is geen andere kleur maar het lijkt alsof mn kaart ze niet goed kan renderen, ook met games zie ik nouwelijks verschil met mijn oude videokaart (9600pro) ik had bij de 9600pro met css altijd 50 fps op low en op high he telfde ongeveer, nu met mijn X850XT heb ik nog steeds 40/50 fps :S :P Ook wil ik mijn P4 2,6ghz naar een P4 3.0ghz upgraden chipset 478, is dit een slim idee? of moet ik gelijk overstappen op core2duo ofzo:P en gelijk ander moederbord kopen?
Link naar reactie
Voeding is inderdaad te krap. Qua CPU zou ik niet een 3GHz model nemen, dit levert nauwelijks prestatiewinst op. Je zou inderdaad kunnen kijken naar een Core2 Duo, je moet dan ook een nieuw moederbord kopen. Helaas heb je DDR1 geheugen, Core2 heeft DDR2 nodig. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar het S939-platform van AMD, die CPU's zijn een stuk sneller dan P4's. Dit platform gebruikt wel DDR1, dus kun je je geheugen herbruiken. Koop eerst maar eens een nieuwe voeding, kijk daarna maar naar een nieuwe CPU als een nieuwe voeding geen prestatiewinst oplevert. EDIT: ik zie nu ook dat een P4P800 een AGP-slot heeft. Als je dus een Core2 wil, moet je ook je videokaart vervangen, want een Core2 met een AGP-kaart gaat geloof ik niet. Alle moederborden waar een Core2 in kan zit een PCIe slot in, geloof ik.
Link naar reactie
[quote:28c79a2e5e="tomtom137"]Voeding is inderdaad te krap. Qua CPU zou ik niet een 3GHz model nemen, dit levert nauwelijks prestatiewinst op. Je zou inderdaad kunnen kijken naar een Core2 Duo, je moet dan ook een nieuw moederbord kopen. Helaas heb je DDR1 geheugen, Core2 heeft DDR2 nodig. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar het S939-platform van AMD, die CPU's zijn een stuk sneller dan P4's. Dit platform gebruikt wel DDR1, dus kun je je geheugen herbruiken. Koop eerst maar eens een nieuwe voeding, kijk daarna maar naar een nieuwe CPU als een nieuwe voeding geen prestatiewinst oplevert. EDIT: ik zie nu ook dat een P4P800 een AGP-slot heeft. Als je dus een Core2 wil, moet je ook je videokaart vervangen, want een Core2 met een AGP-kaart gaat geloof ik niet. Alle moederborden waar een Core2 in kan zit een PCIe slot in, geloof ik.[/quote:28c79a2e5e] Ja... klopt... is waar ja, ik denk dat ik er gewoon een 450 watt in gooi van thermolake / late (weet naam niet zo) :P want in principe zou mijn pc toch aardig het spel moeten trekken :) [quote:28c79a2e5e="Vandread"]Kijk eens met een asus programmaatje naar de voltages of die een beetje correct zijn. Heb voor je mainboard de chipset/agp drivers etc goed geinstalleerd? En ook nieuwe van ATI zijn wel aan te raden voor CSS. En welke resolutie etc draai je met css?[/quote:28c79a2e5e] ik heb de drivers goed geinstalleerd en me chipset ook, alles laatste versie :) het maakt ook niet echt uit welke resolutie ik speel :S op 640x480 heb ik 30/60 en op 1024x768 ongeveer het zelfde. Maar ik denk / weet dat mijn pctje toch wat meer zou moeten geven (A) ik denk toch maar andere voeding, welke zou goed zijn? en een niet echt al te duure prijs want ben student en ja... heb niet al te veel geld:P ook na me upgrade :P
Link naar reactie
Hier nog wat informatie :) Als ik video ga editen of met flash bezig ben. Het maakt niet echt uit eigenlijk wat ik doe (als het maar zwart is of donker) maar die lijnen zien er meer uit als magnetische lijnen. Dit had ik nooit met mij 9600XT en mijn 512 mb intern geheugen, (ik merkt wel dat mijn pc gewoon sneller is gaan lopen :D vooral denk ik door de 2gb :D) maar wordt er beetje gek van omdat ik momenteel opleiding Media Vormgeving volg en me heletijd zit te ergeren aan die lijnen als ik bezig ben met bewerken. grtz rogier hmmm volgende x maar beetje meer ABN gaan toepassen in me tekst nu ik het zo lees... grtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...