Ga naar inhoud

wetenschappelijke rekenmachine


Aanbevolen berichten

Weet iemand waar je zo'n ding kan krijgen. Er zijn echter genoeg, maar hij moet aan bepaalde eisen voldoen: omrekenen decimaal->binair omrekenen binair->decimaal omrekenen hexadecimaal->decimaal omrekenen decimaal->hexadecimaal omrekenen binair->hexadecimaal omrekenen hexadecimaal->binair het lukt me wel om het op papier uit te voeren, alleen gaat het veel sneller als een rekenmachine het kan. Ik heb al gezocht op google, maar dan krijg ik alleen rekenmachines te zien die die functies niet hebben. Is er iemand die een rekenmachines weet mét deze functies?
Link naar reactie
jah! de rekenmachine in Windows is een goed voorbeeld. zo simpel zou de rekenmachine die ik moet gaan gebruiken moeten zijn. ik heb binnenkort namelijk een toets van cisco (final) en dan moet je dat allemaal om kunnen rekenen. Ik kan het wel op papier en daar gaat het om, maar het zou me tijd (en moeite) besparen om de dat op een rekenmachine te doen. Bij voorkeur op een die net zo simpel is als die van Windows. Voor alle duidlijkheid, die toets is schriftelijk en er komt geen pc voor mijn neus te staan.
Link naar reactie
ga eens kijken bij de HEMA. Serieus, die hebben vaak van die "kloon" rekenmachientjes die niet duur zijn, maar met veel wetenschappelijke functies. Ik heb hier een Casio FX100 ("opvolger" van de ouwe trouwe FX82) die ook bin>hex>oct>dec doet. ALS je nog zo'n ding te pakken kan krijgen, zal ie vast niet veel duurder zijn dan pakweg €10,- à 15,-. Conrad verkoop ook van die goedkope dingen: [url=http://www.nl.conradcom.de/scripts/wgate/zcop_nl203d4f7e/~flN0YXRlPTI4ODE4MTY4MTY=?~template=pcat_product_details_document&r3_matnr=000000000000772356&object_id=0000000000000000000000000000000000772356&object_guid=302F6E3BABD18552E10000000A010220&p_load_area=ZZ0045&text_ztab=&area=ZZ0045&page=1&price=Geen+prijs%21]deze[/url]
Link naar reactie
[quote:1bc4bc7655="DJPeedee"]oow :o Nou, ik gebruik de TI-83. Weet niet of dat ding dat allemaal kan. Ik zit ook maar in 4 vwo met wiskunde a :lol:[/quote:1bc4bc7655] Ik heb 'm ook nog liggen thuis.. moest 'm ooit kopen voor m'n opleiding. Standaar kan ie in elk geval niet omrekenen van hex -> dec, enz.. Heb er wel een programmaatje voor en dan kan ie het plotseling wel :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...